הצעת מדבקת חרם הנגד
הצעת מדבקת חרם הנגדצילום: לשכת ח"כ זוהר

בימים אלו אמורה להיכנס לתוקף וליישום החלטת האיחוד האירופי לסמן מוצרים שיוצרו מעבר לקו הירוק. חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד מציע להשיב למחרימים כהחרמתם. בראיון ליומן ערוץ 7 הוא מסביר את עיקרי הצעת החוק שהעלה בשבוע שעבר.

על פי הצעתו של חבר הכנסת זוהר "נסמן כל מוצר שהמדינה ממנו הוא מגיע מחרימה אותנו. אני חושב שמכובד יהיה אם הציבור יידע שאותה מדינה ששולחת את המוצר אלינו מעזה להחרים אותנו".

"אנחנו צריכים להראות לעולם שאנחנו נחושים ולא מתנצלים אלא אומרים קבל עם ועולם שזכותנו לשמור על ארץ ישראל שלמה ולמנוע הקמת מדינה פלשתינית. זה שמנסים לשייך את הרעיונות האידיאולוגיים שלנו לכל מיני חרמות, אנחנו יכולים להשיב להם עין תחת עין שן תחת שן".

זוהר משוכנע שהצרכן הישראלי בעל גאווה לאומית מטבעו ומשום כך לא ירצה לרכוש מוצר ממדינות שמחרימות את ארצו.

באשר לרמת האיום שיש בצעד שכזה כלפי ארצות האיחוד האירופי, אומר חבר הכנסת זוהר כי אל לנו לשכוח שישראל היא גורם צרכני גדול מעבר להיותה מעצמה בכל קשור לטכנולוגיה ומדע. זוהר ממליץ להבהיר לאירופים שלהחרמה יהיה מחיר גם בתחום הידע הישראלי שבו יודעות ארצות האיחוד לעשות שימוש בתחומי הייטק וכיוצא באלה.

עם כל זאת הוא מביע תקווה שכל הצעת החוק שהוא מעלה כעת תתייתר והמדינות האירופיות יתעשתו ויחזרו בהן מכוונת החרם. לדבריו הצעתו זוכה לתהודה חיובית מאוד גם בכנסת וגם בקרב חוגי ימין בהיותה מניפה את העקרון שאל לה לישראל לחשוש לפחד ולהרכין ראש.