יעלון עם תהל סופר
יעלון עם תהל סופרצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ביקר היום (ראשון) חיילים, שוטרים ואזרחים שנפצעו בפיגועים האחרונים ובפעילות מבצעית, שוחח עם בני המשפחות והתעדכן מהרופאים אודות מצבם.

הביקורים התקיימו בבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק. את שר הביטחון יעלון ליוו במהלך הביקור בבית החולים הדסה עין כרם מנהל אגף רפואה דחופה וטראומה, פרופ' אבי ריבקינד, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ נוירוכירורגיה, דר' גיא רוזנטל ומנהל מערך האורטופדיה, פרופ' אירי ליברגל.

בבית החולים שערי צדק ליווה את הביקור מנהל בית החולים, פרופ' יונתן הלוי. יעלון ביקר בין היתר את החיילת רב"ט דקלה מגידיש, לוחמת בגדוד החילוץ וההצלה של פיקוד העורף, שנפצעה בפיגוע דקירה בצומת אדם; סמל י', לוחם בגדוד צבר של חטיבת גבעתי שנפצע בפיגוע דקירה בחברון; לוחם מג"ב רב"ט דניאל מנגיסטו שנפצע בפיגוע דריסה בחברון; ולוחם הצנחנים טל גז שנפצע מפליטת כדור.

כמו כן ביקר יעלון את תהל סופר בת ה-3, שנפצעה מבקבוק תבערה שהושלך על רכב משפחתה בבית אל. שר הביטחון פגש גם את אימה של תהל, סיגל, שנפצעה בפיגוע, ונפגעה גם בפיגוע שאירע לפני 20 שנים בגוש קטיף.

עם רב''ט דקלה מגידיש
עם רב''ט דקלה מגידישצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

במהלך הביקור אמר שר הביטחון לפצועים: "אני שמח לראות שיפור במצבכם, ומתרשם מהנחישות הרבה שלכם לחזור לפעילות מלאה. אנחנו נמצאים תחת גל טרור המחייב אותנו לנחישות וליד ברזל. המאמץ הנדרש מכוחות הביטחון הוא רב, כמו גם מהאזרחים שנקלעים לזירת פיגוע. זה מחייב לפעול בנחישות כדי לנטרל מפגעים, אך גם בשיקול דעת ובאחריות.

"אנו פועלים יום ולילה כדי לסכל פיגועים, וגם את הטרור הזה ננצח כפי שהבסנו גלי טרור קודמים. נעשה זאת על אף מורכבותו של הגל הנוכחי והעובדה שהוא ברובו אינו תשתיתי, אלא מתבצע בידי מוסתים וכאלו המוזנים משקרים. אין לנו ברירה אחרת אלא לנצח את הטרור הזה.

"אני מבקש מכם לתת לזמן לעשות את שלו, ולסמוך על הרופאים המנוסים שמטפלים בכם. תהליך השיקום ידרוש מכם כוחות פיזיים ונפשיים, וכשאני פוגש כאן בכם ובמשפחותיכם, אני אופטימי".