מסביר מגמות. אבו מאזן
מסביר מגמות. אבו מאזןרויטרס

דיווח על בכיר פלשתיני המשבח את רצח בני הזוג הנקין הי"ד הביך מעט את יו"ר הרש"פ, אבו מאזן השיב לדברים ואמר "אנחנו הפלסטינים לא מושלמים" על הדברים שהוצגו לו.

הדברים הוצגו בפני אבו מאזן במהלך ביקורו האחרון באירופה. מדובר בדיווח של מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' המתעד את דבריו של אחד מבכירי פתח', ג'מאל מוחיסן, חבר הוועד המרכזי של תנועת הפתח', תנועתו של אבו מאזן שהגדיר את רצח בני הזוג הנקין כ"חובה לאומית."

אבו מאזן הגיב לדברים ואמר כי "אנחנו הפלסטינים לא מושלמים, אך יש לדון בדברים האלה כמכלול", כך צוטט ב'ג'רוזלם פוסט'.

במכון 'מבט' מנתחים את תשובתו של אבו מאזן המבקש להוכיח בדברים כי האדרת מעשי רצח הינה דבר חריג בתנועתו, אך מבהירים כי "זו איננה האמת". במכון מזכירים כי "במהלך גל הטרור הפלשתיני הנוכחי אנשי המכון תיעדו בכירים ברש"פ ובפתח', כולל מקורבים לאבו מאזן, כמו גם אמצעי תקשורת שנתונים תחת שליטתו, כאשר הם מאדירים מחבלים שרצחו ועוד אחרים שניסו לרצוח.

במכון מציגים דוגמאות מספר מייצגות: מועצה מקומית ברשות הפלסטינית קראה רחוב על שמו של המחבל מוהנד חלבי, שרצח את הרב נחמיה לביא ואת אהרון בניטה הי"ד. תנועת הפתח' העבירה אדמה ממסגד אל-אקצא אל קברו של מחבל זה כאות הוקרה וכבוד על המעשה. אבו מאזן הגדיר את גל פיגועי הטרור כ"הגנה על מקומות קדושים". העיתון הרשמי של הרש"פ האדיר רוצחים כ"שהידים" תוך שהוא מתאר פיגוע ירי ודקירה בתוך אוטובוס כ"פעולת הקרבה עצמית." תנועת הפתח' האדירה את הסכין ואת פיגועי הדקירה כמו גם את מות השהידים.

עוד מזכירים שם כי בתחילת גל הטרור, עבאס בירך "כל טיפת דם שנשפכה למען ירושלים" וקרא לה "דם שנשפך למען האל". ראשי 'מבט' קובעים כי התיעוד של המכון מלמד כי "קיימת ברש"פ ובפתח' של עבאס מדיניות של האדרת מחבלים. באמירתו של עבאס - "אנחנו לא מושלמים," יש התנערות מהאחריות להאדרת הטרור. אך הוא בלי ספק חלק עיקרי ממנה".

דברי הבכיר הפלשתיני: