יואב קיש
יואב קישצילום: דוברות הכנסת

חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד דוחה את טענות אנשי 'יש עתיד' שפעילים מטעמם התכנסו הבוקר מול ביתו בדרישה ממנו שלא לתמוך בביטול חוק השוויון בנטל.

לדבריו תרומתה של 'יש עתיד' ושל העומד בראשה, יאיר לפיד, לפגיעה בשיוויון בנטל ולהתגייסות החרדים משמעותית ביותר.

בראשית דבריו ליומן ערוץ 7 התייחס לטענתם של הפעילים שהתקבצו מול ביתו ולפיה דווקא הוא כמי שנבחר לכנסת על רקע היותו ממנהיגי מחאת המילואימינקים נדרש שלא להיכנע לתכתיב פוליטי. קיש מצידו לא נשאר חייב ומזכיר לאנשי 'יש עתיד' כי הוא נבחר משום שהתמודד בפריימריס חופשיים ופתוחים ולפני שב'יש עתיד' מקיימים פריימריס שכאלה שלא יטיפו לו בנושא זה.

באשר לטענתם אודות הפגיעה בשוויון בנטל וקבלת התכתיב החרדי אומר קיש "הגישה שלי ושל יאיר לפיד מאוד שונה. יאיר לפיד רכב על הגל של המחאה הזו והבטיח שהוא ינצח את החרדים, והיה צריך להראות הישגים על חשבון החרדים. לעניין הזה אני לא שותף. יש מגמה חיובית של גיוס ויציאה לעבודה אצל החרדים. צריך לחזק את המגמה הזו".

לדבריו דווקא ההתנהלות של לפיד ואנשיו בממשלה הקודמת גרמה ליחס הפוך אצל החרדים והקשתה על קידום מגמת ההשתלבות בחברה הישראלית, כפי שניתן לראות מהתגובות החרדיות עצמן למאמציה של 'יש עתיד' לכפות עליהם גיוס והשתלבות. "אני מקווה שעכשיו, כשנבנה מנגנון בהסכמה עם המגזר החרדי, נצליח להגדיל יותר את המספרים של המתגייסים והמשתלבים".

לזאת הוא מוסיף ואומר "אני אומר לציבור החרדי שהם חייבים לשנות את התקליט. אנחנו מצפים מהם ליותר מעורבות ויותר שוויון בנטל ולמצב שבו נראה שהמספרים של המתגייסים לצה"ל הולכים וגדלים".

באשר להתחייבות הקואליציונית לדחיית חוק השוויון בנטל במתכונתו הנוכחית הוא אומר כי "יש כעת התחייבויות קואליציוניות שצריך לעמוד בהן. אנחנו בקואליציה שהחרדים שותפים בה וטוב שכך. אני רואה בחרדים שותפים לקואליציה. לגבי השינויים בחוק הגיוס, הם לא יעברו עד העברת התקציב ביום רביעי הבא. תהיה כנראה קריאה ראשונה להתייחסות, ניקח אותה לכנסת ונעבוד עליה ונוודא שקורים בה כמה דברים - שהחקיקה מתיישבת עם ההיגיון ודרישת בג"ץ ודרישת הציבור לשוויון בנטל ובמקביל גם נבחן איך ניתן לבוא לקראת החרדים ולאפשר להם לשתף פעולה - ואם הדברים מתנגשים נצטרך לפתור את זה".

"הגישה של יש עתיד בראשות יאיר לפיד לחרדים היא גישה פוגעת שרק הזיקה", חותם חבר הכנסת קיש את דבריו.