סוער בוועדת הפנים

חופש הביטוי? תלוי למי: בוועדת הפנים של הכנסת נערך הבוקר (שלישי) דיון סוער לבקשת חברי הכנסת של מרצ, על ארגון להב"ה ורצונם להוציאו מחוץ לחוק.

חברי הכנסת ממפלגות השמאל, ביניהם מיכל רוזין, איציק שמולי, ויואל חסון הורחקו מהדיון על ידי ח"כ בצלאל סמוטריץ', מ''מ יו"ר ועדת הפנים.

יו"ר להב''ה בנצי גופשטיין שטח את משנתו נגד התבוללות בין יהודים לערבים, וחברי הכנסת דרשו למנוע ממנו את זכות הדיבור. אפילו נציגי המשטרה שנשלחו לדיון יצאו מהאולם. נציין כי ח"כ קסניה סבטלובה מהמחנה הציוני שלחה אתמול ליו"ר הכנסת דרישה למנוע את כניסתו של גופשטיין למשכן.

"אתה דאע"ש עם כיפה, לא מייצג שום יהדות ושום מוסר, אתה בושה למדינה ולחברה", קרא ח"כ איציק שמולי לעבר גופשטיין. לדבריו "עצם העובדה שארגון הטרור להב"ה לא הוצא מחוץ לחוק, היא אות קלון למדינה ולממשלת ישראל".

ח"כ אילן גילאון ממרצ קרא לעבר יו"ר להב"ה - "אתה המיץ של הזבל. אתה העורלה של ה-KKK היהודי, אתה התשפוכת שלו. אין לי עניין להיות חלק מהמיצג הבזוי הזה. אתם הסיוט הציוני. אתם האג'נדה של המוות".

ח"כ סבטלובה: לא לאפשר לגופשטיין להיכנס לכנסת
צילום: עו"ד ארתור שני

ח"כ מיכל רוזין הקריאה שורה של אירועי תקיפה אלימים בהם השתתפו אנשי להב"ה, "ואתה יושב פה עם החיוך שלך. ילדים יורקים על אנשים. זה חינוך ליהדות?''.

ח"כ יואל חסון זעם, "המהלך שדווקא אתה (ח"כ סמוטריץ) מנהל את הדיון משמעותי. אם לא היית ח"כ היית אתה נמצא באותו מקום". לאחר מכן פנה בדבריו לבנצי גופשטיין: "אתה צריך להיות פסול מלהיכנס לבית הזה. אתה מייצג מה שהמשטרים החשוכים ביותר ייצגו. חזרתי מברלין. פגשנו חברי פרלמנט שעוסקים היום בהלקאה עצמית על דברים לא כאלה שונים ממה שאתה מוביל".

ח"כ עבדאללה אבו מערוף קרא לעבר גופשטיין "אתה נאצי. מה אכפת לך עם מי מישהו מתחתן? אתה גזען נאצי".

נציג משרד המשפטים אמר בדיון כי "הסיכום שהושג אתמול לפיו נגיע למסור דיווח לוועדה סוכם לפני שנודע לנו שגופשטיין ישתתף בדיון". מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ סמוטריץ', תהה "מה חשבתם? שהוא יצפה בדיון בטלויזיה?".

בשל קריאות הביניים הרמות של ח"כ רוזין, סמוטריץ' ביקש מהסדרנים להוציאה ונציג משרד המשפטים השלים את דבריו: "הפרקליטות מנהלת עימותים עם נאשמים רק בבית המשפט. לכן החלטנו לא להגיע לדיון".

גם ח"כ אוסמה סעדי לא חסך במילים. "בושה שטרוריסט נמצא בין כותלי הכנסת ויושב לצד נציג משרד המשפטים ומול משטרת ישראל. הוא סרטן בגוף החברה הישראלית., זה דאעש יהודי. אני גיניתי פגיעה באזרחים אבל לא שמעתי אותך (פונה לח"כ סמוטריץ) מגנה את להב"ה בפתיחת הדיון. לא שמעתי מילה ממך נגד. אני רוצה לדעת מי הזמין את גופשטיין".

בין הצעקות ניסה יו"ר להב"ה להשחיל כמה מילים בעצמו. ''יושבים פה חברי כנסת שמנסים למנוע ממני לדבר. אם הם יוצאים בגללי אני שמח ומקווה שבעתיד אני אהיה בכנסת והם יצאו. יש פה חברי כנסת שתומכים בפיגועים נגד חיילי צה''ל ומדברים נגדי.

''אני בטוח שחבר הכנסת יואל חסון לא מוכן שהבת שלו תצא עם ערבי. זו לא גזענות - זו יהדות. ארגון להב''ה פועל אך ורק לפי החוק", אמר גופשטיין.