אוהדי בית"ר. למצולמים אין קשר לכתבה
אוהדי בית"ר. למצולמים אין קשר לכתבהצילום: פלאש 90

תשעת אוהדי קבוצת הכדורגל של בית"ר ירושלים חשבו שכבר סיפור בלגיה מאחוריהם, אך אלה התבדו הבוקר (שלישי) במהרה, כשפרקליטות המדינה הגישה היום בקשה לערער על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים ולהחזיר את הרחקתם מהמגרשים של תשעת האוהדים. 

כזכור, במהלך משחקה של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים במסגרת הליגה האירופית בבלגיה מול שרלרואה המקומית, התפרעו אוהדי הקבוצה מישראל כשהשליכו חפצים אל המגרש והדליקו אבוקות ביציעים. התנהגות זו של האוהדים הצהובים שחורים התקבלה בארץ ובאירופה כהתנהגות חסרת רסן ובזויה, והיו אף שקראו לסגור את הקבוצה לאלתר. 

עם חזרתם לארץ, נעצרו עשרות אוהדים של הירושלמים בגין התפרעות אלימה בבלגיה ותשעה מהם הודו במיוחס להם. במהלך משפט זריז שנעשה לאותם תשעת האוהדים, נפסק כנגדם כי אלה יורחקו לתמיד מהמגרשים זאת בנוסף לעונשים אחרים שנפסקו כנגדם.

לפני כשלושה שבועות בית המשפט המחוזי בירושלים ביטל את ההאשמות נגד אוהדי בית"ר, ביטל את הרחקתם וקבע כי הם רשאים לחזור אל המגרשים. בפסק הדין שלה, כתבה השופטת שירלי רנר כי "בהיעדר הוכחות ובשל כך שאירוע הספורט התקיים מחוץ לגבולות הארץ, שם הגדרת 'אירוע ספורט', אינו כנהוג פה בארץ, ולכן אין סיבה מוצדקת להרחקתם מהמגרשים".

אך כאמור, בפרקליטות המדינה לא מוכנים לקבל את פסק הדין של השופטת רנר ובית המשפט המחוזי ומערערים על זו. בכתב הערעור שלהם נכתב כי "לשון ההגדרה של 'אירוע ספורט' בחוק אינה מניחה כל אפשרות לפרשנות מגבילה במישור הטריטוריאלי". לדברי הפרקליטות, "ההגדרה של 'אירוע ספורט' מתמקדת באופיו של האירוע ובהיקפו בלבד, ללא כל התייחסות רלוונטית מגבילה למיקומו הטריטוריאלי של אירוע הספורט".

בפרקליטות טוענים כי גם בבלגיה חל איסור מוחלט להתנהגות פרועה כמו זו שלקחו בה חלק תשעת האוהדים. "בתקנון UEFA וכן בזה של אצטדיון הספורט בשרלרואה נכתב כי התנהגות פרועה כמו זו שלקחו בה חלק תשעת האוהדים זוהי הרה ברורה של כללי הבטיחות והסדר הציבורי במשחק".