ריבלין באירוע
ריבלין באירועצילום: קובי גדעון, לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, היה אורח הכבוד הערב (שלישי) באירוע לרגל חג הסיגד, אשר נערך בכפר 'קדמה' לנוער בסיכון.

לפני תחילת האירוע נפגש הנשיא עם יו"ר הועד המנהל של הכפר, עו"ד צוריאל לביא, מנהל הכפר, שחר רובינשטיין ובוגרי הכפר, ושמע על תהליך השינוי והצמיחה שעברו במהלך שהותם בכפר. בסיום הפגישה הציגו הבוגרים לנשיא את תערוכה מיוחדת בה הוצגו תלבושות וחפצי אומנות מהמסורת האתיופית.

בהמשך נשא הנשיא דברי ברכה בטקס המרכזי לציון החג שהתקיים בחדר האוכל של הכפר בהשתתפות חניכי הכפר, הוריהם, עובדי הכפר והנהלתו.

"חג הסיגד שאותו אנו מציינים היום, הוא חג של ברית", פתח הנשיא את דבריו והוסיף, "ברית ששורשיה נטעו בהר סיני, שהעדה האתיופית הקפידה לחדש לאורך הדורות. ברית ששבה לארץ ישראל ומתחדשת כאן מדי שנה בשנה. לשמחתנו, היום הברית הזו איננה שייכת רק לעדה האתיופית. זוהי ברית של כולנו. חג הסיגד- הוא חג של כולנו".

הנשיא סיפר לנוכחים על השתתפותו לפני מספר חודשים בטקס לזכרם של העולים מאתיופיה אשר נהרגו במסעם לארץ ישראל וציין כי האנדרטה במקום מסמלת בעיניו יותר מכל את הזהות הישראלית, כי היא שומרת על הזהות של המונצחים בה, מעוצבת ככפר אתיופי, ומבוססת על ציוריהם ועל זיכרונותיהם של עולי אתיופיה.

"נדמה שבאמצעות האנדרטה, מדינת ישראל מדגישה כי לכל אזרחיה, עולים כוותיקים, יש מקום של כבוד בעיצוב הזהות הישראלית" הדגיש הנשיא בדבריו, והוסיף "שלא כמו האנדרטה, הכפר שלכם,'כפר הנוער קדמה', הוא איננו של מוות ושל זיכרון- אלא כפר של חיים. והוא משלב בתוכו פסיפס מרהיב של כל גווני החברה הישראלית. גוונים שאיננו רוצים למחוק, גוונים שאנו שמחים על ייחודיותם".

הנשיא סיים את דבריו בתודה על קבלת הפנים החמה לה זכה בכפר ועל הזכות להתארח במקום ואמר: "אני מכיר היטב את הקשיים שחלקכם חווים ברמה יומיומית ומעריץ את המאמץ העצום שאותו אתם עושים כל יום, כל שעה, כדי להישאר על הרגלים ולהמשיך לגדל ולהתפתח בצורה מופלאה.

"אני מודה לצוות המדהים שלכם, שעושים הכל על מנת להעניק לכם את ההזדמנויות אשר אתם כל כך ראויים להן. ומודה לכם, על הזכות הגדולה שהענקתם לי להתארח אצלכם היום. הכפר שלכם הוא ישראל היפה, השורשית והמתחדשת, המאמינה ועושה, המחבקת, המובילה והמעצבת. הכפר שלכם הוא הכפר הישראלי. אתם העתיד של החברה הישראלית. אתם התקווה הישראלית. חג שמח".