אטימות. הרב רונצקי
אטימות. הרב רונצקיצילום: חזקי עזרא

בוגרי מחזור ט"ו של הפנימייה הצבאית שליד בית הספר הריאלי בחיפה‏, יוצאים למאבק בהחלטת הרמטכ''ל רא''ל גדי איזנקוט לסגור את הפנימיה הצבאית בחיפה וגם את זה שבאור עציון, בראשות הרב חיים דרוקמן.

בין בוגריה הפנימייה הצבאית בחיפה, נמנים בין היתר רא''ל במיל' אמנון ליפקין שחק ז''ל, האלופים במיל' דורון אלמוג, עמרם מצנע, מתן וילנאי וגם תא''ל במיל' הרב אביחי רונצקי, שמזכיר בשיחה עם ערוץ 7 כי הפנימייה בחיפה הוקמה ביוזמתו של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, שלוש שנים לאחר קום המדינה.

הרב רונצקי, ראש הישיבה באיתמר ולשעבר הרב הראשי לצה''ל, מספר על ההתגייסות של חבריו למחזור. "בני המחזור שלנו נמנים על דור המ"פים של מלחמת יום כיפור. ברגע שהבשורה הרעה הזאת התקבלה (סגירת הפנימייה, ב''ט), יש לנו קבוצת וואטסאפ ופתחנו ועד פעולה.

''נמצאים איתנו גם האלוף במיל' דורון אלמוג, דובר צה"ל לשעבר ועוד אלופים, אני חושב שאם רוצים לקצץ שקודם יסגרו את גלי צה"ל", אומר הרב רונצקי.

לדבריו, דווקא לציבור החילוני סגירת הפנימייה הצבאית היא אבדה של ממש, "לציבור הדתי יש הרבה חיבורים של תורה וערכיות, אבל בציבור הלא דתי ישנה בעיה ובפנימייה הצבאית בחיפה שהיא מקום חילוני יש הרבה חיבורים ליהדות ולארץ ולכן חשוב לשמר אותה.

''אסור להקריב את הערכיות בגלל התקציב", זועק הרב רונצקי. ''גם הפנימייה הצבאית, גם הרבנות הצבאית וגם תחום התודעה היהודית שאמורים להיפגע מהקיצוץ, כל אלה זו פגיעה בערכיות של צה"ל והיא חיונית לתפקוד הצבא והמדינה. לכן אם צריך אז שיוסיפו לתקציב ולא יקצצו בנושאים הערכיים".