דב קלמנוביץ'
דב קלמנוביץ'חזקי עזרא

"השנה, השלג לא יתפוס אותנו לא מוכנים - נערכים כבר עכשיו! מקימים יחד יחידת מתנדבי 4X4 לחילוץ, סיוע והצלה בירושלים" - כך נפתח פוסט בעמוד הפייסבוק של המשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ', אשר החליט לפעול כבר עכשיו למען היערכות מוקדמת לשלג בירושלים.

קלמנוביץ יצא בקריאה לתושבי העיר הנוהגים על רכבי 4X4 , להתנדב ליחידת החילוץ והצלה, לאור פגעי הסופות האחרונות ברחבי הארץ בכלל והבעיות הרבות שגרם השלג בירושלים בשנים האחרונות בפרט.

"בשנים האחרונות אנו עדים למזג אויר קיצוני בכל רחבי ישראל וכבר במערכת מזג האויר האחרונה ראינו תקלות, הצפות, הפסקות חשמל ובעיות שונות שנגרמו לתושבי ישראל", אמר קלמנוביץ'.

בהמשך נכתב "בירושלים, שלג פוקד את העיר בכל חורף בשנים האחרונות ונראה כי בכל פעם אנו מוצאים את עצמנו מחדש לא מוכנים. חשוב להזכיר כי במערכת השלג לפני כשנתיים, אלפים מתושבי העיר מצאו עצמם מנותקים לחלוטין מחשמל, תחבורה ואספקה".

קריאתו של קלמנוביץ' כבר זוכה להתעניינות רבה ולפידבקים חיוביים רבים, שהתקבלו בלשכתו של קלמנוביץ, שעות ספורות לאחר פרסום הפוסט.

קלמנוביץ אמר לאחר פרסום הפוסט "אנו לומדים מטעויות העבר ולא מסתפקים בדיונים ודיבורים. הפעם מתארגנים מבעוד מועד ולא נותנים לשלג לתפוס אותנו לא ערוכים. בע"ה נקים יחד את יחידת המתנדבים, בה יהיו חברים נבחרי ציבור, תושבים וגורמים מקצועיים, ונסייע לתושבי ירושלים בחילוץ, הצלה ועזרה ראשונה מכל סוג שהוא".