תפילה בבית הכנסת המיועד להריסה
תפילה בבית הכנסת המיועד להריסהצילום: מועצת גבעת זאב

התפתחות דרמטית? מתפללי בית הכנסת דיווחו כי פגישה נערכה בלשכתו של יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי עם נציגי ש"ס במועצת גבעת זאב ונציגי בית הכנסת בניסיון למנוע את ההרס הצפוי.

על פי הדיווח, במהלך הפגישה הועלתה הצעתו של השר דרעי לנסר את בית הכנסת ולהעבירו בשלמותו למגרש הסמוך לבית הכנסת. השר דרעי התחייב בפגישה לדאוג לאשר את התקציבים לביצוע המהלך ולשתף את שר הביטחון וכל הנוגעים בעניין.

הפתרון, תלוי באישור מועצת העיר. "ברגע שהדבר יאושר תונח בקשה לפתחו של בג״ץ לתת הארכה לביצוע הפיתרון", אומרים גורמים המעורבים בנושא.

על פי הדיווח, בפגישה השתתפו גם שר הדתות הרב דוד אזולאי מנכ״ל ש״ס חיים ביטון חברי מועצת גבעת זאב מטעם ש״ס יוסי מועלם ומשה כהן, רב בית הכנסת הרב עזריעאל כהן ונציגי העמותה.

גורמים צבאיים המעורבים בפרשת בית הכנסת סירבו להתייחס לידיעה אך ציינו כי הצעה מהסוג הזה הועבר בעבר לנציגי בית הכנסת על ידי אנשי משרד הביטחון - הצעה שנענתה בשלילה.

בתוך כך, רבנים בציבור החרדי והדתי יצאו אמש (שלישי) בקריאה משותפת לכוחות הביטחון שלא להשתתף בפינוי ובהריסת בית הכנסת "איילת השחר" שבגבעת זאב. "זהו מעשה האסור על פי תורתנו הקדושה. גם החלטת מלכות ושלטון אינה משנה איסור תורה חמור זה, שיש בו גם חילול השם, כהלכה הפסוקה שאם גזר המלך לעבור על מצווה, אין שומעים לו".

"אנו קוראים לכל מי שלב יהודי בקרבו - חוסו חוסו על נפשותיכם, ואל תגעו לרעה בבית הכנסת!", כתבו הרבנים, "וכל הפורש מן העבירה החמורה הזו תבוא עליו ברכת טוב ויצליח בכל דרכיו".