מתפללים מתחת לפיגומים
מתפללים מתחת לפיגומיםצילום: מועצה אזורית שומרון

מאות בני אדם נכנסו הלילה (חמישי) להתפלל בקבר יוסף שבשכם, זאת כחודשיים לאחר שהמקום הוצת והושחת ע"י פורעים פלסטינים.

המתפללים הזדעזעו לגלות שהרשות הפלסטינית עקרה את דלת הכניסה למקום. דלת ברזל רקועה שהוצבה שם ע"י המועצה האזורית שומרון אך לפני כשבוע, זאת לאחר שאנשי המועצה האזורית שומרון שלחו למקום מטעמם אנשי שיפוץ גינון ונקיון ששיפצו את המקום לקראת הגעת המתפללים בעקבות ההצתה.

בין הנכנסים רבנים אישי ציבור וקציני צבא ביניהם :ראש המועצה האזורית שומרון - יוסי דגן, סגנו - דוידי בן ציון. גדול התורה הליטאי -הרה"ג מרדכי גרוס מבני ברק. מח"ט שומרון - אל"מ שי קלפר, קצין הגמ"ר איו"ש - סא"ל מקי סיבוני, וקצין הגמ"ר שומרון - אליצור טרבלסי.

כאמור במהלך התפילה המשיכו אנשי שיפוץ ישראלים להשלים את השיפוץ של המקום מתוך מגמה לחדש אותו ולהחזיר עטרה ליושנה.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "התחושה של ההגעה לכאן היא מעורבת. מצד אחד יש לנו שמחה בלב שהמתפללים חוזרים לקבר יוסף. וגם אנחנו כמועצה אזורית שומרון וגם צה"ל מקיימים את חובתנו כלפי המקום הקדוש הזה להכיל את ההמונים שרוצים להגיע להתפלל. דתיים חילונים חרדים מסורתיים. לפני שבוע זכינו לבנות מחדש את המצבה. ולהתחיל בשיפוץ. הלילה ממשיכים בו שכן לצערי, הברברים של הרשות הפלסטינית עבדו שעות במרץ רב, עם כלים מיוחדים כדי להרוס להשמיד ולשרוף את המקום הזה. יש לנו עוד הרבה מאוד עבודה. לשקם את הנזקים העצומים".

"מצד שני התחושה לא פשוטה. להגיע רק באישון לילה. כמו גנבים למקום שהוא קדוש לעם היהודי. שהוא נכס תרבות והיסטוריה לכל בן אנוש", הוסיף דגן.