הפורום הדרוזי מחזק את בית הכנסת

משלחת של נציגי העדה הדרוזית בראשות אייל אסעד יו"ר הפורום הדרוזי בבית היהודי הגיעו היום (חמישי) יחד עם יגאל דילמוני סמנכ"ל מועצת יש"ע לבית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב. 

הם סיירו במקום ונפגשו עם מתפללי בית הכנסת ועם אלי בן חמו סגן ראש המועצה המקומית גבעת זאב ואילנה דרור חברת המועצה ועם עשרות בני המתפללים והלומדים שנמצאים במקום.

אסעד הגיש לסגן ראש המועצה עצומה עם מאות חתימות של דרוזים נגד הריסת בית הכנסת. "השיח במדינת ישראל חייב שיהיה מושתת על סובלנות וכיבוד זכויות האדם ובכללן הזכות לפולחן הדת והזכות לחופש הדת...אנו מאמינים שהיסוד הראשוני להידברות נכונה מושתת על מניעת הרס של המקומות הקדושים", נכתב בעצומה שהוגשה לראש הממשלה. 

בעצומה הם מציעים פתרון של גישור "מצאנו לנכון להביע את את עמדתנו ולבקש ממך להורות על הקמת צוות מיוחד למציאת פתרון הולם שיוביל להמרת החלטתו של בית המשפט העליון...אין לפגוע במקומות קדושים".

אסעד אמר לנציגי בית הכנסת "באנו מרחוק כדי לחזק אתכם ולהביע תמיכתנו. אפשר למצוא פתרון אחר מיוחד ולא להרוס בית כנסת מבנה דת במדינת ישראל".

סגן ראש המועצה ציין כי "מרגש אותנו לארח אתכם כאן, וזה מחזק מאוד לקבל את התמיכה של נציגי העדה העדה הדרוזית. השותפות שלנו במדינה היא ארוכת שנים יחד נצליח". 

(צילום: מועצת יש"ע)