לא ידעו על המתרחש בחוץ. שחקני צרפת וגרמניה
לא ידעו על המתרחש בחוץ. שחקני צרפת וגרמניהצילום: רויטרס

מתקפת הטרור הנוראית בפריז שבצרפת גבתה את חייהם של מאות אנשים וריסקה מאות משפחות. הפיגוע הנורא לא פסח על הספורט במדינה הצרפתית, כשמספר פיצוצים התרחשו בסמוך לאצטדיון 'סטאד דה פראנס', אצטדיון הכדורגל הלאומי של נבחרת צרפת. 

באותה העת, קיימה הנבחרת הצרפתית משחק ידידות מול אלופת העולם נבחרת גרמניה.

בחקירות לאחר הפיגוע עולה כי אחד מהמחבלים ניסה להיכנס בעזרת כרטיס אל משחק הכדורגל בין שתי הנבחרות הבכירות, ומשלא הצליח בזכות ערנות אחד מהמאבטחים בכניסה אל האצטדיון, התפוצץ זה והרג שלושה אנשים ופצע עוד עשרות.

התאבדות המחבל בן ה-15, הייתה השלישית בסדרת הפיצוצים בקרבת האצטדיון, כשזה התרחש לאחר המשחק, עת עשו את דרכם החוצה עשרות אלפי האוהדים שהגיעו למשחק הידידות בין שתי הנבחרות.

כבר במהלך המשחק שמעו האוהדים באצטדיון מספר פיצוצים ולמעלה מ-2,000 כאלה סירבו לעזוב את המתחם ולצאת לרחובות העיר ובמקום, ירדו לכר הדשא. 

מי ששהה במשחק בזמן פיגועי הטרור היה לא אחר מאשר נשיא צרפת פרנסואה הולנד כשמיד לאחר שהחלו לזרום הידיעות על הטרגדיה הגדולה, הוברח מהאצטדיון במהירות.עם סיומה של ההתמודדות, נותרו שחקני שתי הנבחרות באזור חדרי ההלבשה, כשהם מחכים להוראות נוספות וצופים בהלם במסכי הטלוויזיה המשדרים את המתרחש בעיר.

אנתוני, אוהד נבחרת צרפת שנכח אמש בסטאד דה פראנס, סיפר לעיתון הצרפתי "ל'אקיפ": "בהתחלה חשבנו שאלו זיקוקים, אבל הרעש היה ממש מחריש אוזניים. כולם הסתכלו בטלפונים ולא הייתה קליטה, רק רבע שעה לפני סיום המשחק התחלנו להבין שמשהו קרה. משהו נורא". לדברי האוהד הצרפתי, "כוחות הביטחון היו בפאניקה גדולה".

שופט המשחק, מתאו לאהוס, סיפר לאתר האינטרנט "אס", כי לו ולחבריו לא היה מושג מה קורה מחוץ לאצטדיון הבינלאומי. "עם שריקת הסיום, על כולנו עברו רגעים קשים, רגעים של חוסר ודאות".

הטרור בצרפת תפס כאמור את שחקני אלופת העולם, נבחרת גרמניה. בוהדעה מסודרת שיצאה אל אמצעי התקשורת אמרו בנבחרת הגרמנית, "הגענו לפריז כדי לעשות את הדבר שמחבר בין כולנו - לשחק כדורגל, ביחד, אחד נגד השני ובידידות. רצינו להעביר ערב מהנה עם האוהדים שלנו, להראות אמביציה ספורטיבית, אבל במיוחד באנו למען מפגש הוגן ושלומני. כולנו ציפינו לשחק בסטאד דה פראנס, ליהנות מערב נהדר של כדורגל, שנגמר כסיוט. שום דבר לא יכול להסביר התקפות פחדניות כאלה".

משחק הידידות בין נבחרת צרפת לנבחרת אנגליה, שאמור להתקיים ביום שלישי הקרוב באנגליה, יתקיים כמתוכנן לאחר התלבטויות רבות, כשבהתאחדות הצרפתית אמרו כי זה יוקדש לזכרם של מאות ההרוגים במתקפת הטרור.

עם זאת, בהתאחדות הצרפתית חוששים מההשלכות של פיגוע הטרור על משחקים רשמיים במדינה, כשטורניר יורו הנבחרות האירופיות שאמור להתקיים בקיץ הקרוב, נמצא כעת בספק גדול. יו"ר ההתאחדות לכדורגל הצרפתית נואל לה גרה הודה בסיום כי "היינו מאוד מודאגים מהבעיות הביטחוניות באירוח המשחקים כבר בעבר, וכמובן שהיום הדאגה חזקה עוד יותר".

בעוד שבצרפת הודיעו כי כלל תחרויות הספורט יידחו למועד אחר, שחקנים זרים רבים הביעו את חששם מלחזור למדינה המוכה. אדינסון קבאני, שחקנה של פריס סן ז'רמן שנמצא באורוגוואי מולדתו, הביע את חששו לחזור לבירת צרפת בעקבות אירועי הטרור בעיר, וכמוהו גם שחקנים אחרים מפחדים לחזור לבירת צרפת. 

באופ"א הודיעו כי בכל משחקיה בשבוע הקרוב יענדו השחקנים סרטים שחורים ויעמדו דקת דומיה לזכר הרוגי הפיגועים בפריז וגם בהתאחדות הכדורגל האיטלקית אמרו כי יכבדו את זכר ההרוגים כאשר לפני משחק הנבחרת האיטלקית מול רומניה תהיה דקת דומיה, וכן ההמנון הצרפתי, "המארסייז", ינוגן לפני כל משחקי המחזור ה-13 בסרייה B, הליגה השניה באיטליה בסוף השבוע.

אגב איטליה, שחקנה המוסלמי של נאפולי וקשרה של נבחרת מרוקו, עומאר אל כדורי, גינה בחשבון האינסטגרם שלו את הפיגועים בפריז, כשכתב "האנושות הותקפה בידי רוצחים קיצוניים שלהם אין להם כל קשר לאיסלם או לנו המוסלמים".

עןד כתב קשרה של נאפולי ומרוקו, "האנשים שעכשיו מגיבים נגד כל הקהילה האיסלמית, לא יודעים כלום על האיסלם".