כיכר ספרא, הערב
כיכר ספרא, הערבצילום: ג'קי לוי

בכיכר ספרא בירושלים נערכה הערב (ראשון) עצרת הזדהות עם העם הצרפתי שערכה עיריית ירושלים בעקבות אירועי הטרור שפקדו את פריז בסוף השבוע האחרון.

העצרת באולם מועצת העיר התקיימה במעמד ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, קונסול צרפת בישראל הרווה מאגרו, רבני העיר ירושלים הרב שלמה עמאר והרב אריה שטרן, חברת הכנסת נורית קורן וראשי קהילות ונציגים מצרפת.

ראש העיר ירושלים ברקת אמר בעצרת כי "בעת הזו, שבה גלי הטרור חוצים ימים ויבשות, העולם כולו מבין היום את מה שאנחנו חווים בישראל ובירושלים מדי יום. לכן עלינו לעמוד כחזית אחת איתנה, עוצמתית וְתַקיפה – למול ארגוני הטרור והדמים שכן הטרור הוא אותו טרור בירושלים, בפריז ובדרום הר חברון ומול הרשע הזה, על העולם כולו להתאחד ולהיאבק בטרור למען עולם הערכים שלנו ולמען עצם קיומנו.

"היום, מירושלים בירת ישראל, אנו שולחים את תנחומינו ואת תמיכתנו לעם הצרפתי ומאירים את חומות העיר העתיקה בירושלים בצבעי דִגלה של צרפת, כאות וכסמל להזדהות העמוקה ולצער העמוק שאנו חשים, הוסיף ברקת. "מאוחדים אנחנו שולחים מירושלים תנחומים לעם הצרפתי ולמשפחות הפצועים והקרבנות שנרצחו בפריז ולמשפחות הפצועים וההרוגים שנפגעו פה בקרבנו בישראל בשבועות האחרונים".

צילום: פרי מנדלבוים
צילום: פרי מנדלבוים

הקונסול של צרפת, הרווה מגרו, אמר כי "צרפת מודה לכל הישראלים על החמלה והסולידריות שקיבלו בעקבות ההתקפה הברברית והנפשעת שאירע על אדמת צרפת, צרפת תמשיך להילחם על הערכים שלה שהם ערכים בינלאומיים אנושיים כפי שקיבלו משאר אומות העולם".

במהלך העצרת הודלקו נרות לזכר נפגעי אירועי הטרור, נקראו תהילים ונערכה דקת דומייה לזכר הקרבנות. עיריית ירושלים תמשיך להאיר את חומות העיר העתיקה בצבעי דגל צרפת גם בלילות הקרובים.