יתד נאמן
יתד נאמןצילום: פלאש 90

מסתבר שגם על חוק הגיוס המתוקן החרדים מתקשים להסכים: הביטאון הליטאי 'יתד נאמן' התעלם הבוקר (שני) מכינוס מועצת האדמו"רים בליל אמש בירושלים שבו השתתף מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט שהביא את מכתב ראשי הקואליציה המבטיחים כי עד ליום רביעי הבא יאושר חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית.

בצל ההתעלמות המוחלטת, מבהירים מקורבי ח"כ גפני, יו"ר דגל התורה', כי אין כל סיבה לאחר את ההצבעה על חוק הגיוס בקריאה שלישית עד ליום רביעי הבא, ו"בכך להוביל לעד יומיים של הסתה ברחובות ישראל", כלשונם.

הפלג הליטאי היריב לקח את המאבק צעד אחד קדימה, ויצא למחות על עצם תמיכת החרדים בחוק הגיוס המתוקן. במכתב חריף שפורסם הבוקר וחתום בידי מנהיג הפלג הליטאי הקיצוני הרב אוירבאך, מובעת מחאה נגד ההנהגה החרדית המאפשרת את החלתו של חוק גיוס המכיל יעדי גיוס.

"והן עתה השמועה לא טובה מאחינו התועים, אשר רוצים לקיים את הגזירה הנוראה, להצר ולהגביל קיום התורה ח"ו ע"י יעדים וכיו"ב, ובפתויים שונים לפתות את החרדים לדבר ד' ותורתו, אשר חלילה וחלילה להימשך אפי' בכל דהו אחרי הפתויים האלה", כותב הרב אוירבאך בין היתר במכתבו, והוסיף כי "בודאי שחוב קדוש ונורא על כל מי שיכול לעשות בזה, שלא לתת שום גושפנקא ח"ו להדבר הנורא הזה לפגוע בבבת עינינו ח"ו, ונעמוד על נפשנו נגד הגזירות הנוראות אשר פוגע בקיומה של תורה".

במהלך ישיבת מועצת גדולי התורה שהתקיימה אמש הציג מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט מכתב החתום על ידי ראשי סיעות הקואליציה ובו התחייבו לאשר את חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית בשבוע הבא.

"הואיל ובשל טעמים טכניים לא יעלה בידי הקואליציה להעביר את התיקון לחוק שירות הביטחון בעניין דחיית שירותם של תלמידי הישיבות, עד למועד אישור חוק התקציב, כפי שנקבע במסגרת ההסכמים הקואליציונים, אנו ראשי סיעות הקואליציה בממשלה החתומים מטה, מתחייבים בזאת כי התיקון לחוק יאושר בכנסת עד ליום 25,11,2015", לשון המכתב.

לאחר שהוצג המכתב על ידי מזכיר הממשלה שנכח בישיבת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, אישרו האדמו"רים לחברי הכנסת של אגודת ישראל לתמוך בתקציב המדינה.