מכבי תעפיל לשלב הבא על חשבון קייב?
מכבי תעפיל לשלב הבא על חשבון קייב?צילום: יששכר רואס

עזרה ממקום לא צפוי. האם למרות הכישלון בליגת האלופות, מכבי ת"א תעפיל לשלב הבא, על חשבון יריבתה האוקראינית, דינמו קייב? אם לשפוט על פי תגובת אופ"א לאירועי האלימות והגזענות של אוהדי הקבוצה האוקראינית במשחקה מול צ'לסי בליגת האלופות, נראה שהתשובה לכך חיובית.

במהלך משחקה של קייב מול צ'לסי במסגרת ליגת האלופות, משחק אותו אירחה הקבוצה האוקראינית, ארבעה אוהדים אפרו-אמריקאים ששהו ביציע האוהדים של קייב הוכו וגורשו על ידי האוהדים האוקראינים. התקרית האלימה והגזענית שתועדה במצלמות רבות הגיעה עד לוועדת המשמעת של אופ"א, שם הזדעזעו מהתמונות הקשות ואמרו כי יפעילו יד קשה נגד הקבוצה ואוהדיהם.

בוועדת המשמעת דנו בעונשם של האוקראינים כשחלק מהעונשים כוללים גם את הרחקת הקבוצה מהמפעל והורדת נקודות בתוספת לקנס כספי כבד.  

אם זה לא מספיק אז בעקבות התקרית, מנהלי הקבוצה האוקראינית הציעו להפריד ביציעים בין שחורים ללבנים, הצעה שרק מבהירה כי ההתנהגות הגזענית של האוהדים היא תוצר של ראשי הקבוצה והרעה החולה מתחילה כבר בהנהלה. 

קייב הועמדה לדין בעוון התנהגות גזענית, התפרעות של אוהדיה וחסימת דרכי הגישה לאצטדיון, והתקרית הזו תיזכר לדיראון עולם כאחת מהתקריות החמורות ביותר בשנים האחרונות בליגת האלופות.

פסק הדין יינתן ביום חמישי הקרוב וזה צפוי להיות קשה עבור האוקראינים, זאת מאחר שאופ"א מובילה בשנים האחרונות קמפיין הקורא "לא לגזענות" וקיבלה החלטה עקרונית להחמיר את העונשים עם קבוצות המואשמות בקריאות גזעניות, כל שכן כשהקריאות עוברות למעשים.  

האוקראינים שנמצאים עדיין במאבק על המקום בשלב הבא בליגת האלופות, עשויים לאבד את מקומם לטובת הקבוצה מתל אביב, אלופת ישראל.