ז'אן טבק. משימה לא פשוטה עם הצהובים
ז'אן טבק. משימה לא פשוטה עם הצהוביםצילום: האתר הרשמי של היורוליג

בשעה טובה ומוצלחת, קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א מצאה מאמן חדש במקומו של גיא גודס שפוטר כבר לפני שבוע. מי שיחליף את גודס בקבוצה הלחוצה של המדינה, יהיה ז'אן טבק הקרואטי, מאמנה של פואנלברדה הספרדית בחודשיים האחרונים. 

טבק, בן ה-45, התחיל את העונה הנוכחית כמאמן פואנלברדה הספרדית, הקבוצה ממנה הגיע נייט האפמן למכבי ת"א, כשגם הוא, כמו האפמן בעבר, יכניס כסף רב לקופת המועדון הקטן מספרד כשמכבי תיאלץ לשלם עבור שחרורו המיידי כ-100 אלף יורו לקבוצה הספרדית. 

טבק סיים את דרכו בקבוצה הספרדית עם ניצחון על סן סבסטיאן בליגה המקומית, והמטרה של ראשי מכבי היא כי זה יאמן את הקבוצה כבר ביום חמישי הקרוב במשחקה מול צסק"א מוסקבה הרוסית החזקה. 

כשחקן פעיל בעמדת הסנטר זכה טבק בשלושה גביעי אירופה לאלופות כששיחק במדי ספליט, וכן באליפות ה-NBA כשהיה חלק מהקבוצה של יוסטון ב-1995.

מייד עם פרישתו ממשחק פעיל, מונה טבק כעוזר מאמן בריאל מדריד, שם שימש כעוזר במשך שש שנים וזכה עם הקבוצה באליפות אירופה האחרונה. בין לבין שימש טבק כמאמן ראשי גם בקבוצות קטנות כדוגמת טרפל סופוט הפולנית, גי'רונה הספרדית, וקאחה לבורל.

פרט מעניין לגביו של טבק, הוא שכאשר הגיע לקבוצה מחבל הבאסקים, קאחה לבורל, הייתה הקבוצה במאזן של חמישה הפסדים וניצחון אחד במפעל היורוליג, מאזן גרוע הרבה יותר מזה של הצהובים במפעל העונה. הקרואטי הצליח להוציא את הבאסקים מהמאזן הנוראי והגיע עם הקבוצה עד למעמד רבע גמר היורוליג. במכבי תל אביב בונים בדיוק על כך.

אגב, באותה העונה, השחקן הראשון שחתך טבק מהקבוצה היה טיילור רוצ'סטי. האם זהו רמז לעתיד לבוא?

טבק מגיע לקבוצה הצהובה מתל אביב לאחר שזו חיפשה בנרות מחליף לגיא גודס, עוד לפני שפוטר מאימון הקבוצה לפני שבוע. סיומה של העונה שעברה בתוספת פתיחת עונה קטסטורפלית מצידו של גודס וחוסר השליטה שלו בקבוצה הביאה את ראשי ההנהלה להחליט על סיום דרכו, על אף שזה האמין כי ביכולתו להוציא את הקבוצה מהבוץ.

במכבי חיפשו זמן רב מאמן שיתאים למה שהם מחפשים, והקרואטי היה מוסכם כמעט על כל חברי ההנהלה. במהלך המשא ומתן בין שני הצדדים התגלו מעט קשיים שסבבו סביב משך החוזה. הקרואטי רצה חוזה מובטח לעונה וחצי ובמכבי מנגד עמדו על כך בתוקף שהחוזה יהיה לחצי עונה בלבד עם אופציה לעונה נוספת. לאחר שהבטיחו לו פיצוי כספי באם לא ימשיך לעונה נוספת, התפשר טבק וצפוי להגיע לארץ מחר ולחתום על החוזה הסופי.

מהמועדון הצהוב יצאה הודעה בה נכתב: "מכבי FOX תל אביב שמחה להודיע כי המאמן ז'אן טבק חתם בקבוצה עד תום העונה עם אופציה לעונה נוספת".

לאתר הרשמי של המועדון הצהוב אמר טבק, המאמן החדש: "אני שמח מאוד ונרגש להגיע למועדון ענק כמו מכבי ת"א. זו הזדמנות גדולה עבורי, ואני בטוח שאני יכול לעזור לקבוצה הזו להצליח".

"כמי שהקדיש את כל חייו לכדורסל, אני יודע בדיוק איזו אימפריה היא מכבי ת"א. זהו אחד המועדונים המפוארים בכל הזמנים וזהו כבדו עבורי לאמן את הקבוצה ואתן את כל מה שיש לי כדי שמכבי תצליח בכל מישור אפשרי".

עוד אמר המאמן הקרואטי החדש, "אני מחכה כבר לאימון הראשון ובטוח שבעזרת הקהל הנפלא והתמיכה של ההנהלה, הצוות וכמובן השחקנים נגיע להישגים יפים. שיחקתי נגד מכבי, אימנתי נגד מכבי, ואני גאה לעבור עכשיו לצד הצהוב של המפה".