מי שלא שרוצה לחיות איתנו צריך להעיף אותו לכל הרוחות

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל (הבית היהודי) סייר אמש במקום הפיגוע סמוך ליישוב עתניאל שבדרום הר חברון שבו נרצחו הרב יעקב ונתנאל ליטמן הי"ד, וקרא למנוע מהפלסטינים להמשיך להשתמש בצירי התנועה בהם בוצעו פיגועים.

השר התייחס גם להתעלמות של אמבולנס הסהר האדום ממשפחת ליטמן, "כל ארגון שיש לו רישיון להציל חיים ולא יבצע את המשימה ייקחו לו את הרישיון. אין מצב שמישהו שיש לו רישיון והוא יעשה מה שהוא רוצה. יש חוק של הרב חנן פורת זצ"ל 'לא תעמוד על דם רעך' שמגדיר חובה להעניק עזרה, ומי שלא עושה את זה נשפט. אנחנו בוחנים כרגע את הסוגיה המשפטית כיצד לטפל בהם. מעבר לזה, גם משרד מטפל בנושא מול הצלב האדום".

"המציאות הזו, שבמקום שבוצע פיגוע ממשיכים לנסוע פלסטינים חלקם, אולי מיעוטם מחבלים פוטנציאלים, בלתי נסבלת. במקום שבו היה רצח הפלסטינים יסעו מסביב ולא באותו מקום. אלה מקומות מועדים לפורענות".

"אני קורא לראש הממשלה ולשר הביטחון להחליט לאלתר איזה כבישים סוגרים ואיזה מחסומים מחדשים", הוסיף אריאל. "מי שנתפס בפיגוע מפחתו צריכה להיות מגורשת מהארץ, הארץ הזאת לא סובלת רציחות, זאת ארץ הקודש וצריך לגרש אותם. במקביל צריך לפעול לחיזוק הר חברון קריית ארבע טלמון וכל ההתיישבות ביהודה ובשומרון, וכמובן בראש ובראשונה צריך לבנות בירושלים".

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון, הצהיר כי למרות הכאב התושבים ימשיכו בשגרה, "שני קדושים עלו בסערה השמיימה בערב שבת קודש. תושבים שלנו נוסעים על הצירים האלה יום יום. אנחנו מבחינתנו נמשיך לנסוע לעבודה ללימודים ולכל מקום. הרצח המתועב הזה לא יעצור את ההתיישבות".

דמרי פנה גם לראש הממשלה ולשר הביטחון, "הפניה שלי היא מאוד ברורה. יש פה רעים ויש פה טובים. כדי לנצח את הרעים צריך לחזק את הטובים. אי אפשר לייבש את הטובים, אי אפשר להקפיא את הטובים. חייבים ליצר עוצמה של המשך בנייה המשך התיישבות ולא ההפך, כי מי שעושה ההפך מגביר את הטרור. אני מבקש לחבק ונחם את בני המשפחה ולומר, מי שלא יודע להתנהג בדרך המשותפת הזאת כבני אדם לא יוכל להמשיך לנסוע פה כי פה נוסעים בני אדם".

יו"ר מועצת יש"ע, אבי רואה, קרא לממשלה לפעול בנחישות ולקבל החלטות משמעותיות ביחס ליהודה ושומרון, "צריך להפסיק את מדיניות ההכלה, כי מי שחוטף פה זה יהודים, גם פה גם במרחבי יהודה ושומרון ובמקומות אחרים. צריך לעשות מעשים ואין זמן טוב יותר ומתאים יותר אחרי המעשים שהיו בצרפת זו שעת כושר שההנהגה תנצל את ההזדמנות להחיל את הריבונות על שטחי C ושנבנה כמו בעלי בתים ולא כמו אורחים כאן 

תושב היישוב עתניאל, יהודה גליק, חיזק את צה"ל והוסיף, "אסור לנו לגמגם. אם אנחנו מגלים חולשה ונותנים להם תחושה שהם ניצחו זה נותן להם תאבון. אם אחרי כל ארוע כזה נרחיב את היישובים ואנחנו מעבירים מסר ברור שאנחנו כאן לתמיד אנחנו לא הולכים לשום מקום. מי שרוצה להתרגל לחיות איתנו, אהלן וסהלן. מי שלא, צריך להעיף אותו לכל הרוחות".