שר החינוך נפתלי בנט נשא הבוקר (שני) דברים בפני סטודנטים באוניברסיטת אריאל, והתייחס למתקפת הטרור בצרפת ולמשמעויותיה.

"או שאתם תהיו כאן – או שדעאש יהיו. נפתחה מלחמת עולם בין האסלאם הרדיקלי לבין העולם החופשי", טען בנט בפני הסטודנטים.

בנט תהה, "אם צרפת היום היתה מציעה חצי מפריז למוסלמים - האם זה היה מפחית את הטרור או מעודד אותו? אם היתה משחררת מחבלים, האם זה היה מפחית או מעודד?".

לדבריו, "הטרור הוא לא בגלל שהפלסטינים איבדו את התקווה אלא בגלל שיש להם תקווה. מדינה פלסטינית היא התקווה שלהם. היא חלק מרכזי בתוכנית השלבים שלהם. אם נעצור להם את התקווה לתוכנית השלבים - המוטיבציה לטרור תרד. מדינה פלסטינית בשומרון היא טעות אסטרטגית שיש לעקור".

"הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו תומך במדינה פלסטינית. גם ליברמן תומך במדינה פלסטינית. יאיר לפיד תומך באימוץ היוזמה הסעודית. כך מוליכים את מדינת ישראל ואת העולם שולל - לעולם לא נקים בלב ארץ ישראל מדינה פלסטינית. נקודה", קבע בנט.

בנט התייחס גם להסגרת רוצחם של הרב יעקב ליטמן הי"ד ובנו נתנאל הי"ד, "בשנת 2005 ועדה בראשות אלוף בצהל קבעה כי פעולות ההריסה של בתים היא "על סף החוק" וכי "נזקן רב מתועלתן". הבעיה שמשפחת המחבל מעתניאל לא שמעה את המסקנות האלה, והתעקשה להסגיר את המחבל שהרג שני יהודים לידי כוחות צה"ל כדי שלא יהרסו להם את הבית".

"אני רוצה להגיד לכם דבר אחד: אני למדתי להקשיב לדעות המלומדים – ולעשות מה שהשכל הישר אומר. מלחמה בטרור יוצרת הרתעה. הרתעה מונעת טרור. ככה זה, בלי דוחות ובלי מחקרים. זה מאד פשוט", הוסיף בנט.