המשלחת האירופית במשכן הכנסת
המשלחת האירופית במשכן הכנסתצילום: דוברות הכנסת
משלחת הפרלמנט האירופי ליחסים עם ישראל ביקרה היום (שלישי) במשכן הכנסת ונועדה עם חברי כנסת ממרבית סיעות הבית.

יו''ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אמר לחברי המשלחת "אנו שולחים את תנחומינו ליבשת אירופה כולה, בעקבות אירועי הטרור בסוף השבוע האחרון, אשר גרמו לכולנו לזעזוע עמוק. בטרור צריך להילחם בנחישות, ולא באמצעות הפגנות או הבעת סולידריות עם הקורבנות. על אירופה לפעול במהירות. לצערנו, לישראל ניסיון רב במלחמה בטרור ונשמח לחלוק אותו איתכם".

אדלשטיין התייחס גם להחלטת הנציבות האירופית לאשר את ההמלצה על סימון מוצרים שיוצרו במזרח ירושלים, רמת הגולן, יהודה ושומרון. "ההחלטה גרמה לי לצער עמוק", אמר אדלשטיין, "מי שעלול להיפגע מכך הם דווקא פועלים פלסטינים המועסקים במפעלים הישראלים. אם החלטה כזאת תגרום לסגירת מפעלים, יגברו האבטלה והייאוש בצד הפלסטיני ומכאן הדרך לטרור קצרה".

ראש המשלחת ליחסים עם הפרלמנט האירופי, ח"כ יעקב פרי, הודה לאורחים על עמידתם לצד ישראל. "אנחנו חשים שלא אחת אין הבנה למצבנו ומוטחת בנו ביקורת לא מוצדקת מבלי לבדוק את הפרטים".

פרי כינה את סימון המוצרים הישראלים "מביש, פטרוני ושגוי, אשר שואב את כוחו מה-BDS". ח"כ אבי דיכטר הוסיף: "סימון מוצרים משול לסימון אנשים".

ח"כ קארין אלהרר אמרה כי "הצעד הזה לא יועיל בדבר, אלא יגרום לנסיגה בדעת הקהל הישראלית ולהתגוננות עצמית". ח"כ אלי אלאלוף תהה, "מדוע ועל מה מתנפלים? על זכותנו למדינה יהודית? על מחקר ישראלי שמקדם את האנושות כולה? ישראל היא זו שמגנה על אירופה מפני דעא"ש".

יו"ר משלחת הפרלמנט האירופי ליחסים עם ישראל, פלביו מרטוצ'לו מאיטליה, אמר בתגובה: "ההחלטה על סימון המוצרים היתה שגויה. אירופה מדברת בקול רם כשמדובר בישראל, אבל שותקת לגבי 200 סכסוכים עולמיים אחרים. מדינות אירופה מתחילות לתהות לגבי יעילות הצעד הזה ומבינות שעלולות להיות לכך השפעות שליליות".

חברת הפרלמנט מריאנה פטיר מקרואטיה הדגישה כי סימון המוצרים אינו חובה, אלא כל מדינה באיחוד האירופי רשאית להחליט בעצמה באיזה אופן ליישמו. "לא נטיל חרם על סחורה מישראל", אמרה.