כוחות ביטחון בפריז לאחר מתקפת הטרור
כוחות ביטחון בפריז לאחר מתקפת הטרורצילום: Benoit Tessier, רויטרס

גם את האחריות על מתקפת הטרור בפריז יש ברשות הפלשתינית מי שטופל על מערכת הביטחון הישראלית. בעיתון הרשמי של הרש"פ נקבע כי "המוסד" הוא העומד מאחורי הפיגועים בבירה הצרפתית.

פרסום העלילה המדוברת הופיע במסגרת מאמר דעה בעיתון אל-חיאת אל-ג'דידה, ביטאונה הרשמי של הרש"פ.

חוקרי מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' מדווחים כי כותב המאמר טען במאמרו כי אין זה צירוף מקרים שדם נשפך בפריז, בשעה שאירופה החליטה לסמן מוצרים ישראלים המיוצרים בהתנחלויות.

לטעמו של הכותב ישראל היא המרוויחה העיקרית מהפיגועים המשרתים "מטרות" של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, אשר "בנפשו מסתתר מספיק רוע כדי לשרוף את העולם", כלשונו.

אנשי 'מבט' מצטטים מהדברים המובאים בעיתון: "אין זה צירוף מקרים שדם אנושי פוצץ בפריז בשעה שמתחילים ליישם סנקציה אירופאית מסוימת על מוצרי ההתנחלויות, ובשעה שצרפת מובילה את אירופה להגשת הצעה למועצת הביטחון, שתוביל ליישום פתרון שתי המדינות, פלשתין וישראל - דבר שהישראלים ראו בו אזהרה מפני הסכנה הפתאומית המגיעה מכיוון אירופה, שם נולד המפעל הציוני הכובש והמתנחל... הדבר הנבון והנכון הוא לחפש מי מפיק מכך תועלת. בקיצור ולעניין: עליהן לחפש את הנקודה האחרונה שאליה הגיעו זרועות התמנון של המוסד... מובן מאליו ש'המוסד' שלה ישרוף את ביירות ואת פריז כדי להשיג מטרות של נתניהו. מי שקרא תיגר על האדון בבית הלבן, בנפשו מסתתר מספיק רוע כדי לשרוף את העולם."

בדו"ח שפרסמו על המאמר והעלילה שמאחוריו הוסיפו וציינו אנשי 'מבט' כי דובר תנועת הפתח', תנועתו של אבו מאזן רמז כי ישראל היא האחראית לפיגועים בהיותה "מצמיחה אלימות בכל העולם". את הדברים אמר לאחר גינוי הפיגועים בפריז.

בתגובתו אמר הדובר: "בתור עם שחווה אלימות יומיומית מידי ישראל, אנו מבינים את הסבל של הפגועים ומשפחות הנרצחים בדם קר. פלשתינים מכירים את הטעם המר של איבוד יקיריהם כשהצבא הישראלי רוצח אזרחים בפלשתין כמעט כל שעה... אנו בתנועת פתח' מצפים לראות את כל העולם מנצח במאבק הזה נגד הטרור, במיוחד במזרח התיכון. אנו יודעים שהחזרת שלום ויציבות למזרח התיכון היא הצעד הראשון לייבוש מקורות הטרור ברחבי העולם. הגיע הזמן לסיים את הכיבוש הישראלי האכזרי שמצמיחה אלימות בכל העולם."