פעילי ימין מפגינים נגד ראאד סלאח
פעילי ימין מפגינים נגד ראאד סלאחצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ניצב בדימוס אליק רון, לשעבר מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, מסרב למחוא כפיים להחלטה להוציא אל מחוץ לחוק את הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, ולדבריו מדובר בדרך קלה ולא אפקטיבית להילחם במסיתים לטרור.

"אני מלווה כבר שנים את התנועה הזאת", סיפר רון בראיון לערוץ 7, "ב-98' אמרתי שהתנועה היא נבזית ומסוכנת למדינת ישראל, ושהשייח' ראאד סלאח שהיה ראש עיריית אום אל-פחם, שקרן. אבל אני אינני בטוח שההחלטה הזאת נבונה".

לדבריו, מדינת ישראל צריכה ללכוד את כל המסיתים ולהושיבם בכלא, "אני דורש שמדינת ישראל תפשיל שרוולים, תשנס מותניים ותלקט נקודתית אחד אחד את כל המנוולים המסיתים, ואת כל מגייסי הכספים ממקומות אסורים, ולהכניס אותם מאחורי סורג ובריח".

הניצב בדימוס קורא לעצור את התרחבות התנועה האיסלאמית, "אינני בטוח שההחלטה הגורפת להוציא את התנועה אל מחוץ לחוק היא החלטה נכונה, אני רואה בה צעד קיצוני שיש בו משום התחמקות מלשנס מותניים ולעשות מאמץ להביא לדין את אותם נבלים, כמו ראאד סלאח.

''אותם נבלים בתנועה הזאת, הם שעושים את המעשים האסורים ומנסים לפגוע בביטחון המדינה ובהם צריך לטפל. לכן אני לא מתלהב מההחלטה הגורפת הזאת, כי אנחנו עלולים לגלות בבוא הזמן שיצא שכרנו בהפסדנו. 

"התנועה האיסלאמית היא לא אין סופית וצריך לעצור את התרחבותה, היום אתה רואה איך דאע"ש מצליחים להלהיב את דמיונם של אלפי צעירים באירופה, לכן לא בטוח שההחלטה להוציא אותם מחוץ לחוק תעצור אותם", דברי רון.