ראשי היישובים ביהודה ושומרון נפגשו אמש (שלישי) עם יו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט, שר החקלאות אורי אריאל ויו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ ינון מגל.

הכינוס התקיים לאור בקשת ראשי היישובים במכתב שנשלח לשרים בנט ואריאל לפני כשבוע וחצי, בדבר הצורך הדחוף לפעול להפשרת הקפאת הבנייה ביו״ש ובירושלים.

נציגי ההתיישבות שהשתתפו בפגישה שיקפו את המצב הקשה השורר ביישובים, את הקפאת התכנון ומצוקת הדיור, את המצב הביטחוני הרעוע ואת האנומליה בה חיים התושבים. "חייבים להבין שתושבי יהודה ושומרון מרגישים אזרחים סוג ד', הקפאת הבניה והתוכניות משתקת כל פיתוח טבעי, הטרור חוגג והתחושה היא שלאף אחד אין פתרון".

השרים הביעו הזדהות עם מצוקת התושבים והתחייבו לפעול ככל יכולתם לקדם פתרונות אסטרטגיים ומשמעותיים על מנת לפתור את הבעיות שהועלו לנרמול החיים. בנט, אריאל ומגל ברכו על המפגש הישיר עם פורום נציגי הישובים וסוכם על קיום פגישות המשך להשגת היעדים שהוצגו.

נציין כי הפגישה נערכה על רקע קמפיין מאסיבי שמוביל מטה היישובים ביו"ש נגד חברי הכנסת והשרים מהמחנה הלאומי, בדרישה לאיים בהצבעה נגד תקציב המדינה כל עוד קיימת הקפאת תכנון מוחלטת.

השר נפתלי בנט אמר הבוקר כי בהמשך לפגישה: ''אנחנו עוברים ממילים למעשים. הפגישה עם המתיישבים אמש היתה חשובה ומועילה, אך לא נסתפק בכך. הבניה אתמול ששוחררה בירושלים היא מבחינתנו היא רק צעד ראשון בכיוון הנכון.

''שמעתי את מצוקת התושבים והתחושה כאילו הם אזרחים סוג ב' בעוד הם משרתים ביחידות הקרביות ביותר במילואים ונותנים את המירב למדינת ישראל, והמדינה לא מכירה ביישוביהם כישובים ישראלים. הצגתי בפניהם את החזון שלי להתיישבות, אל מול המציאות הפוליטית והמדינית. לא סוד הוא שאנו מצויים בממשלה שראשה תומך בהקמת מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון. אך עמדתנו תנצח''.