חבר הפרלמנט מאיר חביב פנה אתמול (רביעי) במליאת האספה הלאומית בצרפת לראש הממשלה מנואל וולס בעקבות מתקפת הטרור שפקדה את פריז בשבת האחרונה.

"130 אנשים נרצחו בלב פריז. אנחנו במלחמה ואנחנו ננצח", פתח חביב, "נשיא המדינה הציג חבילת ביטחון. אבל הצרפתים ישפטו אותנו לפי היעילות שלנו. יעילות זו תלויה קודם כול בצורך בשקיפות".

לדבריו, "היום, האויב מספר אחד הוא דעאש ולוחמיו הברברים אשר טובחים, צולבים, אונסים. אבל דעאש הוא רק עוד שלוחה של הג'יהאד. מי הכיר את דעאש לפני שלוש שנים? אף אחד".

"העולם החופשי צריך לשים סוף לג'יהאד אחת ולתמיד. סונים ושיעים כאחד. זה הסרטן שהורג בפריז, אנקרה, ניו יורק או ירושלים. אותו איסלאם קצוני שהורס את העולם", קבע חביב, "אני מברך את הנשיא על שינוי המדיניות כלפי רוסיה אבל צריך ללכת רחוק יותר ולהגדיר אסטרטגיה גלובלית".

"דעאש עומד בראש סדר העדיפויות אבל זו תהיה טעות מוסרית ואסטרטגיה לבחור בשיעים נגד הסונים", הוסיף חביב. "האיסלאם הקיצוני מתפתח בצרפת רק בזכות התמיכה הלוגיסטית וכלכלית של מדינות כמו איראן, מדינה ג'יהדיסטית בפני עצמה, סוריה נושא הכלים שלה, ערב הסעודית, קטר – אלוף הוהאביה ואחרות".

ראש הממשלה וולס ענה לחבר הפרלמנט חביב ואמר, "חבר הפרלמנט חביב, אתה צודק. נדרשת יעילות. מדובר במסורת הצרפתית להילחם נגד הג'יהאד והאיסלאם הרדיקלי בכל צורה שהיא. הטרור פוגע במדינות באזור. ישראל כמובן אבל גם מדינות אחרות במזרח התיכון".

לטענתו, "הקורבנות הראשונות של הטרור הם קודם כול המוסלמים עצמם. לכן אנחנו צריכים להילחם בטרור בשם ערכים אוניברסליים. אנחנו נלחמנו נגד הטרור במאלי לאחר שנשיא המדינה החליט לשלוח כוחות כדי לסייע למאלי אבל גם להילחם נגד הטרור שאיים להשתלט על המדינה. בשביל להילחם נגד הטרור צריך להיות חזק ברמה העולמית".

עוד ציין ראש הממשלה כי יש צורך גם בפעילות במישור הדיפלומטי והפוליטי על מת למנוע מלחמות דת, "אם נתערב ונפעל שם – זה לא בשביל לחולל מלחמת דת אלא להילחם בשם ערכים אוניברסליים של שלום, דמוקרטיה וערבות הדדית בין נשים וגברים".