גל מקל במדי הנבחרת. יחזור לישראל?
גל מקל במדי הנבחרת. יחזור לישראל?צילום: פיב"א

הדחה מוקדמת מאירופה, יכולת חלשה כבר תקופה ארוכה וסגל עדין ופציע, כל אלה מדאיגים את ראשי הקבוצה האדומה מהבירה, הפועל ירושלים. 

אמש (רביעי), הפסידו הירושלמים בהיכל הפיס ארנה לניז'ני נובגורוד הרוסית בתוצאה 74:70, במה שהיה הפסד הבית הראשון שלה העונה, הפסד שמעמיד את הירושלמים בסכנה מפני הדחה מוקדמת ממפעל היורוקאפ האירופי, מוקדם מהצפוי. 

הירושלמים שחלמו על כניסה למפעל הבכיר ביבשת, מפעל היורוליג, בתחילת העונה, חשבו כי לכל הפחות אם יציגו יכולת גבוהה במפעל השני בחשיבותו, מפעל היורוקאפ, אזי שביורוליג יעניקו להם את הכרטיס. לאחר הפסד רביעי מתוך שישה משחקים בזירה האירופית, חלומותיהם של הירושלמים רחוקים מלהתגשם. 

כאמור הסגל הדליל והפציע והיכולת החלשה של מרבית השחקנים בסגל הירושלמי, בהנהלה האדומה לא שוקלים לזעזע את המערכת ולשחרר שחקנים. 

לא רק שהירושלמים מציגים מזה זמן רב יכולת רעה, אלא שאמש זה התבטא בעובדה כי אלה לא הצליחו לקלוע באולמם הביתי, כשבאף אחד מארבעת הרבעים לא הגיעו לכדי 20 נקודות וסיימו את המשחק עם אחוזים מביכים מהשדה וארבע שלשות מתוך 20 ניסיונות.

כצפוי, היעדרותו של ליאור אליהו עלתה לירושלמים ביוקר כשמי שמאכזב במיוחד הוא ג'וש דאנקן שלא מצליח לשחזר את התקופה הקודמת שלו בקבוצה האדומה. גם מאמן האדומים, דני פרנקו הודה בסיום, "אנחנו עם רוטציה קצרה מאוד. הפציעות נמשכות יותר מדי זמן. היינו צריכים להביא שחקן, אפילו זמנית".

מי ששמו עלה כאפשרות לחתום בקבוצה מירושלים הוא לא אחר מאשר גל מקל, רכזה של הכוכב האדום בלגרד. בכוכב האדום מאוכזבים מאוד מיכולתו של הרכז הישראלי כשבתוספת לפציעה ממנה הוא סובל, ושחקן שהובא במקומו ומספק את הציפיות ממנו, בקבוצה מבלגרד שוקלים לשחררו. באם אכן ישתחרר, מקל צפוי לקבל הצעה מירושלים ולאחר שבקיץ האחרון כמעט וחתם בשורותיה, הפעם השידוך הוא כמעט בלתי נמנע.

רק מכשול אחד צפוי למנוע את העסקה בין השניים, והיא הדחתה של ירושלים מהזירה האירופית, כך שירושלים יותר משרוצה להמשיך הלאה בזירה האירופית, חייבת לשמור על כוחה בכדי להחתים את מי שהיא מעוניינת בו גם לטובת הליגה הישראלית.

בשבוע הבא תתארח הפועל בליטא אצל נפטונאס, עליה גברה בסיבוב הקודם בתוצאה 59:74. בניגוד לאלופה הישראלית, נפטונאס מגיעה בכושר מצויין למשחק כשהיא צוברת שלושה ניצחונות בארבעת משחקי היורוקאפ האחרונים. ניצחון על נפטונאס יבטיח להפועל יתרון כפול על הליטאים בזכות הניצחון הביתי בסיבוב הראשון, וישאיר את חלומות המשך העונה האירופית בירושלים, הפסד ובירושלים יאמרו שלום לאירופה ואולי גם לגל מקל.