איתמר בן גביר מיכאל בן ארי ובנצי גופשטיין
איתמר בן גביר מיכאל בן ארי ובנצי גופשטייןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יש לי חבר מחולון שקוראים לו שימי. הוא לא מהציונות הדתית, אבל הוא יהודי ציוני בכל אחד מהשרירים שלו, ויש לו כמה חזקים במיוחד.

את ההיכרות שלו עם בנצי גופשטיין הוא עשה דרכי. זה קרה כשהוא פנה אלי לפני חצי שנה, בזעקת שבר, כשנודע לו על בת של חבר שעברה לגור עם ערבי בעיר ערבית בשומרון, לאחר שנתקה קשר ממשפחתה.

היא צעירה יוצאת צבא, שבמקום העבודה הכירה ערבי מבוגר ממנה ב-13 שנים. הוא שב"ח, גרוש עם ארבעה ילדים, בעל עבר פלילי, שוטף כלים, והיא בחורה צעירה ומבולבלת, ומסתבר ששוב 'האהבה ניצחה'.

שימי זעק לי כמעט בבכי, מה עושים? כרגיל במקרים כאלו, מיד התקשרתי לגופשטיין. מסתבר, שלא הפתעתי את בנצי. הוא והצוות שלו כבר היו עמוק בתוך הסוגיה ובקשר עם הבחורה, ובגלל צנעת הפרט והשיטות לא אפרט.

לפני כמה ימים נודע לי שלאחר עבודה מדודה ומקצועית, הצוות של 'הבריון' גופשטיין השיב את הנערה מרצונה, להורים שלה ולעם שלה.

אנשי העדר לעולם לא יזהו שבר המתחולל בסביבתם. הם מפרשים כל יריקה כגשמי נדבות, כל טיל כמסר של שלום. ובלבד שלא תיפגע שלוותם המדומה.

רק מי שניחן בתכונות של מנהיגות, יכול לזהות תהליכים של התרסקות, להתריע מפניהם ולעשות שינוי. המהפכה שבנצי מחולל מרגיזה שתי תפישות עולם.

אנשים כמו נילי בן גיגי, החברה בארגון השמאל 'התעוררות', שבשבילה התבוללות זה 'חופש הפרט', ומאבק בהתבוללות זו גזענות.

האחרים הם פטרוני 'היהדות', כמו אלו שהשתלחו באופן מכוער בבנצי ובלהב"ה על רקע חתונת מורל ומחמוד.

בנצי עם הכיפה והזקן מקלקל להם את התדמית של 'היהדות היפה', התפורה לפי מידות הליברליות המודרניות שהם מנסים לשוות לעצמם. יש להם חשש שיזהו אותו איתם, ובמקום להתמודד עם האסון של ההתבוללות, הם בוחרים לתקוף בשלל גידופים. כמי שמכיר את המהפכה שבנצי מחולל ברחבי הארץ, אני חייב להגיד לרודפיו, שיש להם ממה לדאוג. בעבודה קשה, בצניעות וללא כל תמיכה כלכלית, בנצי מצליח להשריש בחזרה את הגאווה היהודית, את ההבדלה בין ישראל לעמים. מושגים שנותנים לרבים רבים בכל פינה בארץ, זהות והזדהות עם עמם וארצם. גברת בן גיגי מטיחה שמדובר בנוער שוליים. אך האמת היא שמדובר בנוער מצוין, ולא רק בנוער, שבכל פינה בארץ גאים ללבוש חולצה של להב"ה או לענוד צמיד, סמל לגאווה יהודית, צנינים לשמאל 'הליברלי', הפועל במרצ לטשטש את הזהות היהודית ולבוז לה. בעוצמה ובטבעיות יהודית, להב"ה מתנגשת חזיתית עם ההתייוונות והמתייוונים ומרסקת להם 'מפעל חיים'. בנצי כמו מנהיגים אחרים שנלחמו בהתייוונות במהלך הדורות, נרדף ומבוזה, אך אחריתו תשגה.