ISIS's Abdelhamid Abaaoud
ISIS's Abdelhamid AbaaoudReuters

התובע הכללי בצרפת הודיע היום (חמישי) רשמית כי ה"מוח" של מתקפת הטרור בפריז, עבד אל חמיד אבו-עוד, אכן חוסל בפשיטה בפרבר סן-דני צפונית לפריז.

במהלך הפשיטה המשטרתית על שתי דירות של המחבלים בסן דני נהרגו שני בני אדם בחילופי אש ומחבלת נוספת שפוצצה את עצמה עם בוא השוטרים למקום.

שמונה בני אדם נעצרו בפשיטה, והחוקרים הצרפתיים התקשו לזהות את גופותיהם של שני ההרוגים - עד ההודעה הרשמית היום. לפי התביעה הצרפתית, זהותו של עבאוד אושרה בזכות בדיקה של טביעות האצבע שלו.

היום התפרסמה תמונתה של בת דודו של אבו-עוד, חסנה אטבולסן, שנשאה על גופה חגורת נפץ. מהחקירה עולה כי היא התפוצצה על השוטרים אך ככל הנראה איש לא נפגע מלבדה. 

גורמי הביטחון בצרפת הגדירו אטבולסן בת ה-26 כ"מחבלת המתאבדת הראשונה בצרפת ובמערב אירופה".  לפני מותה היא שימשה כמנהלת בחברת בנייה בשם "בקו" שנסגרה בשנת 2014.

מוקדם יותר היום הודיע ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס כי מצב החירום בצרפת יוארך בשלושה חודשים ומסר לפרלמנט כי קיים חשש שטרוריסטים יבצעו פיגועים באמצעות חומרים כימיים או ביולוגיים.

"צרפת ניצבת בפני מלחמה חדשה", אמר ואלס. "הטרור הכה בצרפת, לא בגלל מה שהיא עושה בעיראק ובסוריה, אלא בגלל מה שהוא. אנו יודעים שקיימת סכנה של נשק כימי או ביולוגי".