נלחמים על החיים. הפגנה
נלחמים על החיים. הפגנהצילום: אלירן אהרון

מאות בני אדם, הורים וילדים מקרית ארבע עלו הבוקר (ראשון) לירושלים על מנת להפגין בדרישה להשיב את הביטחון בכבישים באזור.

מערכת החינוך בקרית ארבע הושבתה היום מכיתה א' ועד כיתה י"ב במחאה על המצב הביטחוני.

השביתה וההפגנה התארגנו בעקבות סדרת פיגועי הטרור שהתרחשו באזור קרית ארבע, דרום הר חברון וגוש עציון במהלך השבועות האחרונים, ובתוכם הפיגוע בו נרצחו הרב יעקב ליטמן הי"ד ובנו נתנאל ליטמן הי"ד, תושבי קרית ארבע.

התושבים נשאו בידיהם שלטים שונים. בין היתר הופיעו על השלטים הדרישה להשיב את הביטחון לכבישים, תמונתו של הרב יעקב ליטמן הי"ד והססמה "נלחמים על החיים".

בעצרת נכחו בין השאר השר אורי אריאל, סגן השר איוב קרא, ח"כ דודי אמסלם, ח"כ בצלאל סמוטריץ, ראש מועצת קרית ארבע מלאכי לוינגר, ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל, יוחאי דמרי ראש מועצת הר חברטן, ראש מועצת יש"ע ומוא"ז בנימין אבי רואה, מנכ"ל מועצת יש"ע שילה אדלר, סמנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני, רותי חסנו אלמנתו של אברהם הי"ד, משפחת ליטמן שהגיעו היישר מבית העלמין בתום השבעה.

השר אריאל קרא להמשיך את הבניה ביהודה ושומרון "האנשים שהגיעו לפה הם גיבורים שהגיעו לפה בדרישה אחת פשוטה לחיות. בירושלים, בתל אביב ביהודה ושומרון בכל הארץ. מה שיהיה אפקטיבי במלחמה הזו זה גירוש המחבלים ומשפחותיהם לחוץ לארץ. ארץ ישראל היא ארץ קדושה והיא לא סובלת את הגויים ששופכים את דמם של יהודים".  

"אנחנו באים בדרישה לראש הממשלה לחזק את הביטחון אבל במקביל חייבים להמשיך את הבנייה ביהודה ושומרון. עכשיו זה הזמן לבנות. הקבינט צריך להחליט שבמקום בו פגעו ביהודים לא יסעו ערבים, צריך לנסוע מסביב. הערבים כהוראת שעה לא צריכים לנסוע במקום בו נוסעים או עומדים יהודים. אנחנו פועלים כדי שרה"מ יפעל לאמץ את ההמלצות הללו ומחזקים את ידיו על הבנייה בירושלים ומקווים כי יבנה עוד בכל רחבי יו"ש וירושלים", הוסיף השר אריאל. 

"באנו לכאן כדי לחזק את ממשלת ישראל שתקבל החלטות חשובות כדי לאפשר את חייהם של תושבי ישראל בארץ ישראל", אמר יו"ר מועצת יש"ע, "ממשלת ישראל נמצאת ברגע מכריע, עכשיו היא חייבת להחיל ריבונות על יהודה ושומרון. ברגע שזה יקרה הערבים יבינו שמדינה פלסטינית לא תקום כאן. חייבים לקבל החלטות קשות עכשיו". 

אלמנתו של אברהם חסנו הי"ד אמרה בעצרת "אברהם דאג לכולם. בעלי נרצח על הגנת ארץ ישראל. לא ניתן למצב הזה להימשך, בעלי נרצח על קידוש השם. הוא יצא עם אלה בידיו כדי להגן על יהודים ולהראות שלא נשתוק ולא נשקוט. זה היה אברהם, הוא לא ויתר. כמו שאברהם נלחם על כבוד א"י גם אנחנו נילחם".