סטודנטים
סטודנטיםפלאש 90

סטודנטים רבים ברחבי ישראל מצליחים להשלים את מסלול הלימודים בזכות ובאמצעות מלגות שונות ומגוונות המוענקות להם בהתאמה ישירה למצבם הסוציואקונומי.

כדי לקבל מלגה, אין אתם חייבים לרעוב ללחם, אך על מנת למצוא את המלגה המיוחלת בהתאמה ישירה למצבכם, עליכם להיות ערוכים לכך מבעוד מועד, ועד כמה וכמה אם נזכרתם באחור לבקש את המלגה. הרשו לנו לשטוח בפניכם מספר טיפים מועילים לבקשת מלגה מאוחרת שמוגשת בסמוך לתחילת השנה ובמהלכה.

מדינת ישראל מעודדת לימודים אקדמאים ועל כן קיימות מלגות רבות ומגוונות, בהן תוכלו להיעזר על מנת להשלים את ההשכלה אותה אתם רוכשים. מלגות סטודנטים מוענקות במסגרות מגוונות ובין היתר מלגות פר"ח, מלגות קיום, מלגות לעולים חדשים, מלגות משרד החינוך, מלגות ממוסד הלימודים בו אתם לומדים והרשימה עוד ארוכה.

לכל בקשה יש תאריך יעד מוגדר, לאחריו לא ניתן להגיש בקשות, ובאם נזכרתם בשלב מאוחר שאתם חייבים את המלגה כדי לשרוד את שנת הלימודים הקרובה, ישנן מספר מלגות שתוכלו לקבל גם לאחר תחילת שנת הלימודים.

מלגות מאוחרות למאחרים

לא כל המלגות מוענקות טרם תחילת שנת הלימודים, ועל כן אתם בהחלט יכולים להיעזר כלכלית במלגות הבאות:

מלגת משרד החינוך ללומדים לתואר ראשון ושני, הינה מלגה המוענקת לתלמידים לאחר תחילת שנת הלימודים, כך שיש ביכולתכם להגיש בקשה בהתאם לדרישות המשרד. מלגת פר"ח – גם לפרויקט פר"ח אתם יכולים להצטרף בפתחה של שנת הלימודים ולזכות במלגה מכובדת הנאמדת על כ- 5,200 ₪ וזאת בתמורה לליווי וחונכות חניכים בגילאים שונים. מלגות וסיוע כלכלי ממוסד הלימודים בו אתם רשומים – מוסדות לימוד רבים ומגוונים מעניקים מלגות וסיוע לסטודנט. את הבקשה על פי רוב ובמרבית מוסדות החינוך, הנכם יכולים להגיש גם לאחר תחילת שנת הלימודים.

הכינו עצמכם לקראת הבקשה

כדי לא ללכת לאיבוד וכדי להיות מסודרים לקראת הבקשה, נכון שתכינו מספר טפסים בסיסיים שילוו אתכם לכל אורך הדרך, ללא קשר ישיר למוסד אליו אתם פונים לבקשת המלגה. לאחר שהבסיס יונח לפניכם, תוכלו להוסיף מסמכים בהתאם לבקשת הארגון/המוסד ממנו אתם מבקשים את המלגה. לכל ארגון יש את טופס הבקשה היעודי לו, כך שלאחר שפניתם לארגון ספציפי, יהיה עליכם למלא את הטופס הנדרש.

מרבית מהארגונים יאפשרו לכם למלא אותו באופן מקוון באתר האינטרנט, או לכל הפחות להוריד אותו למחשבכם האישי מאתר האינטרנט של הארגון. בנוסף חשוב שתשמרו בצד את אישור התשלום המקורי אותו העברתם למוסד הלימוד, תדפיס ריכוז יתרות בחשבון העו"ש לצד אישור חתום כי הצהרתם אודות כל חשבונות הבנק שברשותכם, צילום ת.ז לרבות הספח, תעודת זהות של אחד ההורים, תלושי שכר אחרונים אם יש כאלו, אישורי הכנסות שאינם ממשלוח יד אם יש כאלו (קצבאות נכויות ועוד).

לסיכום – חיפוש מלגות לסטודנטים אפשרי בכל שלב ועל כן אל תאמרו נואש בשום שלב וחפשו את המקור שיסיע לכם לפנות זמן ומשאבים לקראת הלימודים.