הענקת הדרגות
הענקת הדרגותצילום: עמוס בן גרשום

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן העניקו הבוקר (שני) דרגות רב גונדר, לנציבת בתי הסוהר הנכנסת, עפרה קלינגר.

ראש הממשלה נתניהו הודה לנציב היוצא, רב גונדר אהרון אקסול, ובירך את הנציבה הנכנסת.

"אני רוצה לברך תחילה אותך, אהרון, ולומר לך תודה ולברך אותך, עופרה, ולומר לך מה שאני תמיד אומר בממשלה כשאנחנו מחליטים על מינוי של אדם שעומס על כתפיו או כתפיה תפקיד ציבורי: ברכותיי ותנחומיי. אנחנו נדגיש היום את הברכות", פתח נתניהו.

"אתם אנשי השב"ס, אני צריך להגיד נשות ואנשי השב"ס, אבל אני לא אומר את זה. אני לא קובע עדיפות ואני לא חושב שאת, עופרה, נתמנית בזכות היותך אישה, כשם שאחרים לא מתמנים בזכות היותם גברים. את התמנית כי את המועמדת הטובה ביותר ואני רוצה לברך אותך על-כך. הרבה, הרבה ברכה. נשות ואנשי השב"ס ניצבים בקו הראשון של המאבק בפשיעה ובטרור, ואני רואה שם באמת אנשים מצוינים שמודעים לגודל האחריות שמוטלת עליהם", הוסיף נתניהו.

לדבריו, "אתם יודעים שכלא הוא לא רק חומות וגדרות, תא ומנעול - זהו המקום שבו עומד כבוד האדם למבחן יומיומי. אתם עובדים מסביב לשעון עם הרבה נשמה, ואנחנו כחברה חייבים לכם הרבה מאוד. אני יודע שאתם גם מעת לעת עוסקים בעבודה קשה שכרוכה בסיכון אישי וזה לא דבר מבוטל. שב"ס הוא ארגון צומח, מתפתח, שעובר שינויים מרחיקי לכת בשנים האחרונות, גם תדמיתית, גם מהותית. למשל השימוש הגובר בטכנולוגיות חדשניות, בהכנסת אנשים מוכשרים מאוד לשירות".

"עופרה, את האישה הראשונה שמתמנית לנציבת שב"ס אחרי שצמחה בתוך הארגון, ואמרתי, נבחרת על סמך הצלחתך, הצלחת שירותך. את משרתת בשב"ס 26 שנים, במהלך התקופה הזאת את מילאת מגוון של תפקידים והוכחת את יכולותיך בצורה מרשימה", הדגיש נתניהו.

ראש הממשלה סיפר, "נדמה לי שכשאת למדת במכללה לביטחון לאומי את כתבת עבודה בנושא השפעת המסתננים מאפריקה על הביטחון הלאומי. טוב, צאי מתוך הנחה שעבודתך הגיעה לשולחני בדרך זו או אחרת הרי, יש פה תהליך של פרקולציה ואוסמוזיס וכו'. בכל אופן, אני חושב שאת נגעת בדבר יסודי, שכפי שאמרתי הוא היום נדבך יסוד של הגנה של מדינות על עצמן".

"אני חושב שהמינוי של עופרה, על ידך גלעד, מעביר מסר ברור. הטובים ביותר יעלו מעלה - וזה גם נותן תמריץ לכולם לעשות זאת", הוסיף נתניהו. "אני בטוח שהניסיון העשיר שלך, ההשכלה, המקצועיות, המצוינות, הערכים והרגישות יסייעו להצעיד קדימה את שירות בתי הסוהר".

השר ארדן אמר בטקס, "מבחננו הגדול יהיה מול אותם ארבעה מכל עשרה אסירים, החוזרים לכלא לאחר שחרורם. אם נשכיל להפוך את המאסר למשקם, לכזה הנותן בידיהם את הכלים להשתלב בחזרה בחברה, כי אז יכולנו לאתגר".

לדבריו, "לשירות בתי הסוהר יש תפקיד חשוב ומרכזי במלחמה בטרור. תרומתנו החשובה למאבק הלאומי בטרור תהיה בשמירה הדוקה על האסירים הביטחוניים ובצמצום כוח ההשפעה של המחבלים הכלואים בבתי הכלא על הטרוריסטים המשתוללים ברחובות. עלינו לדרוש מעצמנו ניתוק מוחלט בין האסירים המוחזקים אצלנו לבין אלה שניזונים מההסתה שלהם בחוץ".