האלוף תורג'מן
האלוף תורג'מןצילום: כנס שדרות

בכנס שדרות לחברה במכללת ספיר התייחס בצהריים (שלישי) האלוף סמי תורג'מן, מפקד פיקוד דרום לשעבר, למתיחות בדרום מול ארגוני הטרור.

"אנחנו במערכת הביטחון, מחויבים לספק את המענה הטוב ביותר בין מבצע למבצע, בין סבב לסבב, התקופה עכשיו היא יחסית שקטה, השקטה ביותר מזה 15 שנה.

אין מענה יותר טוב מפיקוד דרום, יש פה יחידות טובות, אי אפשר לקחת את זה למקומות של גופים אחרים, צה"ל מכיר את האיומים ומכין עצמו לתרחישים רבים, החמאס השקיע משאבים רבים וזמן בבניית המנהרות, הפגיעה שהוא ספג היא עצומה, ייצרנו הרתעה, וחמאס מבין שאם הוא ימשיך או ישתתף בפעולות האחרונות באיו"ש הוא ישלם מחיר כבד", אמר.

בצלאל טרייבר, סמנכ"ל משרד הביטחון, אמר במושב, "על הציבור להיות מוכן, עליו לדעת ולהכיר מה עלול להתרחש, גמישות היא מרכיב עיקרי בבניית החוסן הציבורי. הקהילה צריכה לדעת שהמערכות זמינות באופן מידי, אפשר לעשות הכל מהר ולקבל החלטות טובות ובאופן מיידי. רח"ל, צה"ל ופיקוד העורף מתואמים ואנחנו פועלים כל הזמן להכנת התושבים לא רק למבצע, אלא גם ליום שאחרי"

ח"כ עומר בר לב, מהמחנה הציוני, חבר בוועדת חוץ וביטחון אמר "במבצע האחרון ראש הממשלה ושר הביטחון הפרידו בין המושג ביטחון לתחושת ביטחון, המעשה הזה הוא פשע לאומי, זו בריחה מאחריות. ישראל היא מדינה חזקה, אין לנו סכנה קיומית, אבל אם מישהו פה מפחד להפנות את הגב בירושלים או בוחן היטב היכן הוא נמצא, נכשלנו בתחושת הביטחון. ההחלטה לבטל נוכחותם של חיילים בעוטף עזה היא שגויה, הם נותנים לתושבים תחושת ביטחון, שיש מי ששומר עליהם ואיתם במצבים כאלה".