ציציות
ציציותצילום: נתי שוחט, פלאש 90

יאיר בן עזרא שנפצע באורח קשה בפיגוע דקירה שאירע בחודש שעבר ברעננה, שיגר מכתב מרגש לנשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין, שבו הוא מגולל את דבר הפיגוע מנקודת ראותו ומספר כיצד הציצית החדשה - אותה התלבט אם ללבוש באותו היום - הצילה את חייו. 

“שמי בן עזרא יאיר. בתאריך 13.10.2015 הותקפתי ונדקרתי 5 דקירות בכל חלקי גופי ע"י מחבל ממזרח ירושלים שהגיע בזמן שהמתנתי בתחנת האוטובוס”, כך פותח יאיר את מכתבו.

במכתבו מספר בן עזרא כי בבוקר הפיגוע, אשר התרחש יום לפי חתונת אחותו, התלבט אם ללבוש את הציצית החדשה, אותה רכש לכבוד האירוע. "בבוקר הפיגוע, כל ציציותיי היו תלויות על חבל הכביסה לייבוש ורק ציצית אחת חדשה, ששמרתי עליה חדשה מקופלת בארון, חיכתה לי. אבל אז הגיע היצר הרע ואמר לי: ‘לא יקרה כלום - אל תלבש היום, שמור למחרת, לחתונה’”.

במכתבו מספר בן עזרא כיצד לבטיו כמעט ומנעו ממנו ללבוש את הציצית, עד אשר החליט כי אינו מוכן לוותר על לבישתה. “אמרתי לעצמי ,לא! (…) לא אתן ליצר הרע לשלוט עליי, זה המגן האישי שלי!”.

לבסוף, “בעודי דקור וממתין לחובשים", מספר בן-עזרא, אשר בגבורתו ולמרות פצעיו הקשים נאבק במחבל ובכך הציל את חייהם של אזרחים נוספים, “הציצית שעטפה אותי שימשה את כוחות ההצלה כחוסם עורקים לדקירותיי…”.

במכתבו, ביקש בן-עזרא להודות לרב אקשטיין על מלגת הסיוע הכספית אותה מעניקה הקרן לנפגעי גל הטרור הנוכחי ומשפחותיהם. "הרב אקשטיין, אני נרגש עד דמעות ממלגת הסיוע אותה הענקתם לי, אשר סייעה לי ולמשפחתי בזמנים הקשים הללו. תודה לך על מפעל חייך ועל פועלה של הקרן אשר אתה עומד בראשה”, מסכם בן עזרא את מכתבו.  

מלגת הסיוע, אותה קיבל בן-עזרא, נתנה כחלק ממאמצי הסיוע של ‘הקרן לידידות’ למשפחות נפגעי הטרור. המלגה נתנת כתוצאה מהחלטת הקרן, בשיתוף עם בכירי המשרד לביטחון פנים, להקים קופת חירום אשר תעניק סיוע כספי חד פעמי בסך 4,000 ש”ח למשפחות פצועי והרוגי הפיגועים, לטובת כיסוי הוצאות דחופות כגון טיפולים, הסעות ואובדן ימי עבודה.