נתניהו בפתיחת המושב
נתניהו בפתיחת המושבצילום: דוברות הכנסת

בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מבהירים הערב (רביעי) לערוץ 7 כי לא תאושר העברת נשק לפלסטינים או כל מחווה אחרת כולל שחרור מחבלים, בתגובה לדיווחים לפיהם צה"ל המליץ לדרג המדיני לאשר חימוש נוסף של הפלסטינים ולבצע עוד הקלות.

הערב (רביעי) כונס דיון של הקבינט המדיני-ביטחוני שעסק בהמשך ההתמודדות עם גל הטרור, אך לא התקבלו בו החלטות מעשיות.

כזכור, מוקדם יותר הערב אמר קצין בכיר כי צה"ל ממליץ לחזק צבאית את הרשות הפלסטינית, חרף גל הטרור המתמשך, והעובדה שפיגועי הטרור ממשיכים לפגוע ביהודים מדי יום.

הדרג הצבאי גם המליץ להעביר לרשות הפלסטינית כלי רכב ממוגנים, וכן כלי נשק ותחמושת, במטרה לאפשר למנגנוני הביטחון להיכנס לאזורים בעייתיים, ולהגביר את המלחמה בטרור באזורים שהפלסטינים מכירים טוב יותר מצה"ל.

במערכת הביטחון גם ממליצים להגדיל עוד את כמות היתרי העבודה הניתנים לפלסטינים ובעיקר לצעירים שבהם, ובמקביל להרחיב עוד את מתן היתרי הבנייה בשטחי C.

ח"כ מוטי יוגב אמר בתגובה כי "בדבריו של הקצין על חימוש נוסף לרשות הפלסטינית המסיתה לטרור ולרצח יהודים, כך גם בדבריו על שחרור אסירים, יש חוסר הפקת לקחים מאירועים שלא הוסיפו חיים אלא המיתו מוות על ישראלים. דברים אלו חסרי אחריות ומהווים פרס לגל הטרור. אלו דברים שראוי שדוברם יטופל על ידי שר הביטחון".