זירת האירוע הבוקר בצומת תפוח
זירת האירוע הבוקר בצומת תפוחצילום: איחוד הצלה שומרון

מחבל ניסה לדקור הבוקר (חמישי) לוחם מג"ב בצומת תפוח, כך עולה מדיווחים ראשונים מהשטח. המחבל נוטרל על ידי חיילי צה"ל. איש מהחיילים ולוחמי מג"ב המוצבים בצומת לא נפגע.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי סמוך לשעה 10:20 הגיע רכב לצומת תפוח ועצר בסמוך לעמדת לוחמי משמר הגבול המוצבים במקום.

לפתע הגיח מתוך הרכב חשוד ורץ לעבר הלוחמים כשסכין בידו. הצוות זיהה את המחבל וביצע לעברו ירי מדויק עד שנוטרל. אין נפגעים מקרב כוחותינו. כוחות גדולים של משמר הגבול וצה"ל נמצאים כעת במקום.

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן אמר, "אנחנו מחזקים את ידי צה"ל הפועל בכל מקום ומגן על אזרחי ישראל. עם זאת בשעה קשה זו בה אנחנו מתבשרים על נסיון דקירה נוסף באותה צומת בדיוק, צומת תפוח. אנחנו תוהים האם לא ניתן לעשות יותר בכדי להביא בטחון לתושבי מדינת ישראל ודורשים להגביל את חופש התנועה של הפלסטינים והמפגעים במקומות המועדים לפורענות".

בתוך כך המשיכו הלילה לוחמי צה"ל בפעולות נגד תשתיות הטרור בכפרי השומרון. לוחמי גדוד "דוכיפת" של חטיבת "כפיר" חשפו במהלך סריקות הלילה בכפר א-זוויה נשק מסוג M16.

במהלך פעילות לילית בכפר קטנה נעצרו 5 מבוקשים ואותרו אמצעי לחימה, תחמושת, סכינים, משקפות, מדים וציוד צה"לי.

בצה"ל מציינים כי בגל ההסלמה האחרון מהווה הכפר מוקד טרור ממנו יצאו מספר מחבלים לפגוע בעורף ישראל וביהודה ושומרון, האחרון בהם הוא רוצחו של חייל צה"ל רב-טוראי זיו מזרחי הי"ד שנרצח בפיגוע דקירה בתחנת הדלק בכביש 443 ביום שני האחרון.