כמיטב המסורת, התרגש עלינו גם השנה חודש הארגון: סניפים שוקקים, ילדים ובני נוער דנים ומבררים, משחקים ושרים, צובעים ומקשטים ובעיקר שמחים ללמוד ולעשות.

כמדי שנה בשנה מתכנסים הקומונרים והקומונריות לישיבה שתכליתהּ בחירת הנושא שיעמוד במרכז העשייה והלימוד בחודש הארגון. הם מעלים הצעות, שוקלים אותן זו מול זו, עד לקבלת ההכרעה בהצבעה דמוקרטית.

גם השנה התכנסו כולם כדי לבחור את הנושא הקרוב ללבם. התחושה שאפפה את כולם הייתה שהשנה אין נושא המתאים יותר מגבורה.

התקופה שאנו חיים בה מתאפיינת במאבקים רבים של העולם היהודי: מאבקים רוחניים ופיזיים כאחד. החברה כולה, ובמיוחד הדור הצעיר – למעשה: כולנו - נדרשים להצמיח בתוכנו את מידת הגבורה. הבחירה בחיים על פי התורה והאמת הנטועה בה ונובעת ממנה; ולא פחות ממנה, ההתגברות על הפיתויים הרבים ה'קורצים' בדמות ריגושים חולפים ורצונות של 'כאן ועכשיו', הן-הן הגבורה במיטבה.

בדורנו, דור הגאולה, העולם משווע לגיבורים ההולכים לאור אמונתם ואינם נסחפים בזרמים זרים, המבקשים להטותם מנתיב האמת.

לאור כל זאת, נבחרה הגבורה לעמוד במוקד העיסוק של כולנו בחודש זה, שבט-שבט על פי התכנים המתאימים לגילו ובדרכי הפעולה המותאמות לחניכיו ולחניכותיו. אין ספק שלא די בחודש אחד, יהיה אינטנסיבי ככל שיהיה, כדי למצות נושא מורכב כל-כך. עם זאת, תנועתנו נאמנה להדרכת חז"ל: "לֹא עָלֶיךָ הַמְּלָאכָה לִגְמוֹר, וְלֹא אַתָּה בֶן חוֹרִין לִבָּטֵל מִמֶּנָּה" (משנה, אבות ב, טז) ועל כן עסקנו במגוון היבטים של הגבורה, כמיטב כוחנו ויכולתנו.

השבטים הצעירים, שבטים גלעד ודביר למדו על גבורה חברתית: המפגש עם הסביבה מוביל לבירור דעות ועמדות, ופעמים שהוא דוחף להתכנסות פנימית ולצורך לדאוג לצרכים האישיים. במצב זה נצרכת גבורה מיוחדת להתבונן לצדדים ולהקשיב לצורכי הזולת, ומתוך כך להגיע לחסד ולנתינה.

שבטים מעוז ונחלה למדו על גבורת היצר: המילה 'יצר' קרובה למילה 'יצירה'. כוח החיים ניתן באדם כדי שישתמש בו ליצור ולקדם את העולם. גבורת היצר היא בחירה של האדם לשלוט בכוחות שנוצקו בו ולנתב אותם אל יעדם האמתי והנכון - בניין העולם.

חברי חבריא ב' למדו על גבורת הרוח: תרבות. זה שם המשחק. לאן מובילה התרבות שלנו? מהי הרוח המכוונת אותה? התרבות המערבית השוטפת אותנו, שולחת את זרועותיה לכל פינה בחיינו. אל מול סחף תרבותי זה, נדרשים גיבורים השואבים את רוחם ותרבותם מהתורה ויוצרים תרבות יהודית מקורית, העומדת איתן ואינה מאפשרת לנורמות המקובלות ע"י ההמון לסחוף אותה.

יהי רצון שכל לימודנו ועשייתנו יפיחו רוח גבורה בדורנו, דור הגאולה בעם ישראל.