פינוי פצועים בצה"ל. אילוסטרציה
פינוי פצועים בצה"ל. אילוסטרציהדובר צה"ל

בראיון לכבוד יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ונפגעי האיבה, אומר לערוץ 7 אפריים הולצברג בנו של אבי הפצועים שמחה הולצברג, כי לאביו הייתה חכמת חיים מיוחדת שאפשרה לו, לגשת ולעודד את הפצועים.

"לפני 30 שנה, היה חייל שעלה על מוקש ואיבד את כף הרגל, הוא כל הזמן בכה, איך אוכל לשחק מעכשיו כדורגל, הוא לא הפסיק להסתכל על הסדין שמתוכו בצבצה רק רגל אחת, ממש בכה בלי הפסקה".

לדבריו "בר"מ 2 ביקשו שאבי שמחה הולצברג יבוא לעודד את הפצוע. הייתה לו חכמת חיים מיוחדת מגטו ורשא, אבי היה ניצול שואה. הוא לקח איתו את מעוזיה סגל שאיבד שתי רגליים והם הלכו לעודד את הפצוע. הם ניגשו אליו ושאלו למה אתה בוכה. אז הוא אמר להם שאיבדתי כף רגל, אז הם אומרים לו, מה זה כף רגל, זה כמו שפעת. הפצוע אומר להם, לכם יש את כל האיברים, מה אתם מדברים, אני לא יכול לשחק כדורגל. מעוזיה התקרב אל הפצוע והרים את המכנס והראה לו פרוטזה, לאחר מכן הוא הרים עוד מכנס ומראה עוד פרוטזה, ואז הוא מתקרב אליו ומראה לו יד מפלסטיק עם הפעלה חשמלית, ולקינוח הוא מתקרב אליו סמוך לפנים ומראה לו שעין אחת מזכוכית, הפצוע אמר 'אם ככה אני יצאתי בזול' והפסיק לבכות, זו הייתה חכמת החיים שלו".