ח"כ בר לב מציג את תכניתו המדינית

חבר הכנסת עמר בר-לב (עבודה) הציג היום (שני) במסיבת עיתונאים את תכניתו המדינית – ההיפרדות, המונה ארבעה צעדים.

התכנית מבוססת על תפיסת עולם לפיה מרבית הקלפים נמצאים בידי ישראל וחובתנו היא לפעול כדי לאפשר מציאות מדינית וביטחונית טובה יותר לאזרחי ישראל.

"אני לא מתכוון לדון שוב בשאלת קיומו של הפרטנר הפלסטיני ובאיך הפלסטיני הממוצע מחנך את ילדיו, אני מבין שיהיו כמה שיחלקו עלי אבל אני לא מוכן להפקיד את עתיד מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית בכפם של הפלסטינים", אמר בר-לב במסיבת העיתונאים.

תכניתו של ח"כ בר-לב מציגה ארבעה מהלכים מידיים ובני מימוש: הראשון הוא הפסקה מידית של בניה מחוץ לגושי ההתיישבות, השני הוא העברה בכנסת את חוק פינוי-פיצוי מרצון, השלישי הוא הרחבה של שטחי B בהם האחריות האזרחית היא פלסטינית והביטחונית ישראלית כך שיכללו אזורים נוספים משטחי C בהתאם לצרכי הביטחון של מדינת ישראל וכפי שמגדירים מנגנוני הביטחון והרביעי שלב ראשון לקראת פיתוח עזה בתמורה להפסקת אש מוחלטת ופירוזה בהמשך. מהלכים מידיים אלו אפשריים למימוש בתוך שמונה עשר חודשים.

"אין לי ספק כי כל תהליך של היפרדות הוא תהליך ארוך שיימשך לפחות חמש שנים . אך השלב הראשון, זה שאפשר וצריך להתחיל בו מחר כי כולו בידיים שלנו והאינטרס שלנו מוצג בתוכנית ההיפרדות", הוסיף בר-לב.