נפתלי בנט ודוד חטואל
נפתלי בנט ודוד חטואלצילום: מירי צחי

דוד חטואל, שארבע בנותיו ואשתו הראשונה טלי נרצחו בפיגוע ירי בציר כיסופים, מונה היום (שני) למפקח על בתי הספר הממלכתיים-דתיים במחוז הדרום של משרד החינוך.

הפיגוע הרצחני אירע במאי 2004. טלי חטואל שהייתה בחודש השמיני להריונה, נרצחה עם ארבע בנותיה: הילה (11), הדר (9), רוני (7) ומירב (2) מירי של מחבלים בציר כיסופים.

לאחר הירי הראשוני על הרכב שבו נסעה חטואל עם בנותיה, התקרבו אליו המחבלים וירו על יושביו מטווח קצר, כשהם מוודאים את הריגתן. 

האב, דוד חטואל, היה באותה שעה בבית ספר אותו ניהל באשקלון. הוא בחר בחיים, התחתן בשנית ונולדו לו חמישה ילדים. חטואל שימש בכמה תפקידים ניהוליים ובתקופה האחרונה עמד בראש ישיבת אמי''ת באר שבע.

היום כאמור הוא מונה למפקח על החמ"ד במחוז דרום. "דוד חטואל הוא סיפור ישראלי מעורר השראה. אחרי שאיבד את טלי ובנותיו ברצח מתועב, החליט לצמוח", כתב הרב שי פירון בעמוד הפייסבוק שלו. ''אני מכיר את דוד שנים רבות. בלי מרירות. בלי להסתיר את הכאב, עם עין בוכה ועין צוחקת, הפך דוד את סיפור התקומה הלאומי לסיפור אישי. איש אוהב ואהוב. מחנך בחסד.

"מי שמכיר את דוד יודע כמה עדינות; כמה רוך; ובעיקר כמה אצילות, הוד והדר יש באיש המופלא הזה", סיפר הרב פירון ועדכן כי ''היום דוד מונה להיות מפקח על כל בתי הספר הממ"ד במחוז דרום. זה מעורר השראה. זה משמח. ומעל הכל - זו מתנה לתלמידי הדרום שאישיות נפלאה כמו דוד תוביל אותם".