האם יכול להתקבל כבעל תשובה שתיקן את דרכיו? ינון מגל
האם יכול להתקבל כבעל תשובה שתיקן את דרכיו? ינון מגלצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שמעון ריקלין, חברו הטוב של חבר הכנסת המתפטר ינון מגל, ומועמד מספר 19 ברשימת הבית היהודי, סבור שבנסיבות שנוצרו לא הייתה למגל ברירה אלא לנקוט בצעד ההתפטרות.

"נאמרו מילים שלא צריכות להיאמר, בטח לא על ידי חבר שלנו בבית היהודי", התייחס ריקלין להאשמות שהוטחו במגל. "ואחרי כל זה אני אומר שיש הבדל בהתייחסות כשמדובר בינון מגל שאיים על כל מיני גופים בנסיקה שלו, כי הוא הציב אלטרנטיבה אמיתית".

"במצב הדברים אכן לא הייתה ברירה, כי אם זה היה נמשך היו צצות פתאום עוד ועוד מתלוננות, עם סיפורים על מילים שנאמרו תוך ניפוח המציאות, כשאנחנו רואים שיש יחס הפוך בין גודל הכותרת לתוכן הדברים", מסביר ריקלין את הצעד בו נקט חברו.

לדבריו, מילים כמו שמגל אמר, נאמרות מדי יום על ידי אנשים בכירים, "גבי אשכנזי יכול לומר את אותן מילים לאורלי וילנאי, ונחום ברנע יכול לומר מילים לא יפות לאיילה חסון מערוץ 10, וזה עובר בשקט. רק כשנציג ימין אומר ככה, עושים לו שיפוט מהיר וזהו. אני אומר כאן לכל ארגוני הנשים, לא יעלה על הדעת שיש חשד לעברה שלא התבררה אם היתה או לא, והוא כבר משלם את המחיר. אני מאוד מוטרד ממה שקרה פה".

ריקלין קובע כי בבית היהודי לא לחצו על מגל לעזוב, "אני חושב שנפתלי בנט לא ניסה לגרום לו לפרוש, את ההחלטה הוא קיבל יחד עם חבריו כולל איתי. אנחנו חשבנו שינון בא להביא בשורה, אבל באקלים הנוכחי שמגובה בגורמים רבי כוח שלא רוצים לראות בעלייתו, זה לא יקרה".

"הוא התנהג בצורה אצילית אולי יותר מדי והוא הולך הביתה", מציין ריקלין. "יש לי חברים בתקשורת שאמרו לי, שהם בחיים לא ילכו לכנסת, כי כל דבר שאולי הם אמרו למישהי, אולי היא חוותה את זה כהטרדה מינית, וככה מחסלים בן אדם. כמה אנשים טובים אנחנו עלולים לאבד בגלל הנורמות האלה. כאן אנחנו איבדנו אדם ערכי כמו ינון מגל".

ריקלין משוכנע שכעת העניין יסתיים, "הם השיגו את שלהם, הסיפור נגמר, זה ברור. פתאום אתה שומע שאומרים שמדובר בראיות חלשות".