המפגש. הערב
המפגש. הערבצילום: עצמי

פורום "הבית היהודי" בשומרון, המונה עשרות חברי מרכז ופעילים מרכזיים, השיק הערב (שלישי) את סדרת מפגשי החורף שלו עם נציגי התנועה בכנסת.

ראשון לפתוח את הסדרה הוזמן מנכ"ל "הבית היהודי" ניר אורבך, אשר הגיע למפגש בישוב פדואל ובמשך שעות ארוכות העניק לחברי הפורום חשיפה כנה ושקופה לנבכי המפלגה.

חברי הפורום שאלו את אורבך על יחסי הבית היהודי-האיחוד הלאומי, דנו בנושא ההקפאה ביו"ש והטבות המס ונושאים נוספים.

המשתתפים הביעו דאגה לעתידו של החיבור ''בין הבית היהודי'' לאיחוד הלאומי לאור השינויים בבית היהודי כגון פרישת ינון מגל. "'הבית היהודי' יעבור שינוי פוליטי משמעותי במידה וינון מגל יעזוב. מדובר בחבר כנסת ששוריין אמנם אבל למד את העבודה מהר והצליח להעביר מסרים ימניים בצורה ברורה בכלי התקשורת המרכזיים ביותר".

"אם יעזוב", טענו, "השמועות על כך שבנט מחפש אופציות פוליטיות נוספות, יהפכו למציאותיות. איזה יתרון יחסי נותן לו החיבור עם תקומה?".

סגן ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון, המשמש כיו"ר ''הבית היהודי'' בשומרון, אמר בדיון כי לבית היהודי ישנו תפקיד ייחודי בשדה הפוליטי. "לצד מפלגת ימין מרכז המובילה את ממשלת ישראל ישנו צורך חיוני במפלגה אידאולוגית החורטת על דגלה את עקרונות הציונות הדתית".

"אנו בבית היהודי מחוייבים בראש ובראשונה לצו מצפוננו הערכי ועלינו האחריות להוביל את מדיניות הממשלה לשם הן בתחום ההתיישבות והן בתחום החברתי" הוסיף.

בן ציון בירך את מנכ"ל המפלגה על מאמציו לשמר את הקשר החי עם השטח ואמר כי זוהי הערובה היחידה להצלחת "הבית היהודי" בבחירות הבאות.

מנכ"ל המפלגה אורבך בירך את פורום השומרון ואמר כי "עיקר כוחו של הפורום הוא בהתמדה ובאנשים הרציניים שמרכיבים ומובילים אותו. אני גאה בכך שהשטח של 'הבית היהודי' הינו אנשי ערכים ועשייה המעוניינים בטובת העם והארץ ופועלים לשם כך במרץ".

עוד הוסיף אורבך, "השומרון נמצא היום בידיהם הטובות של ראש המועצה יוסי דגן וסגנו דוידי בן ציון העושים לילות כימים עבור תושבי השומרון. אין לי ספק שהבית היהודי בשומרון הינו מכפיל כוח גם לעשיה החשובה הזו".