עוד לא אבדה תקוותם. אחרי הניצחון הגדול אמש על גלאטסראיי הטורקית, בהפועל ירושלים חוגגים.

לא רק הניצחון הגדול על יריבה חזקה בדמותה של גלאטסראיי, יריבה ברמת יורוליג, בניגוד למצופה מהם, הוא שמשמח כל כך את ראשי האדומים, הצוות המקצועי והשחקנים, אלא בעיקר העובדה כי חלומותיהם בדבר העפלה לשלב הבא במפעל היורוקאפ עדיין עומדים בעינם.

כזכור, לאחר שזכו בירושלים באליפות ההיסטורית בסיומה של העונה שעברה, סימנו ראשי הקבוצה את מטרתם להופיע במפעל היורוליג, טורניר הכדורסל הבכיר של אירופה. לאחר שנענו בשלילה, נאמר לאדומים כי אם יציגו עונה טובה במפעל השני בחשיבותו, מפעל היורוקאפ, יוכלו להגדיל את סיכויים להגיע ליורוליג בעונה הבאה. משכך, סימנו ראשי האדומים מטרה חדשה - הופעה מכובדת במפעל היורוקאפ. 

האדומים פתחו נורא את הופעתם בזירה האירופית, וכמעט שהודחו כבר אמש מהמפעל, אך כאמור ניצחון גדול על גלאטסראיי הטורקית השאירה להם סיכוי גדול מאוד להעפיל לשלב הבא, שם יוכלו לתקן את הרושם הרע שהותירו בשלב הבתים הראשון של המפעל. כעת הכל בידיים של האדומים מירושלים, אז מה צריך לקרות כעת כדי שיעפילו לשלב הבא?

אם האלופה הישראלית תנצח בשבוע הבא את א.א.ק אתונה היוונית מעל נקודה בביתה, היכל הפיס ארנה שבבירה, ואת וולגוגראד הרוסית במחזור שלאחר מכן, היא תעפיל לשלב 32 האחרונות ביורוקאפ ללא קשר לשאר התוצאות בביתה. 

אם האלופה תנצח את היוונים אבל תפסיד במחזור האחרון לרוסים, היא תוכל לעלות לשלב הבא רק אם א.א.ק תפסיד לנפטונאס במחזור הסיום, או אם נפטונאס תפסיד את כל משחקיה עד לסיום.

אם האדומים מהבירה יפסידו ליוונים בביתם בשבוע הבא, יוכלו הם להעפיל לשלב הבא ביורוקאפ רק אם תנצח ברוסיה את וולגוגראד במחזור האחרון, ונפטונאס הליטאית תפסיד את כל משחקיה.

הכל פתוח.