ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), המשיכה היום (רביעי) את הליך ההתייעצות בהתאם לסעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, בעניין משק הגז הטבעי. 

בוועדה התייצב השר להגנת הסביבה אבי גבאי (כולנו) ויצא נגד מתווה הגז שאישרה הממשלה. "ברור לי שבקמפיין הנוכחי נחצו גבולות ואנחנו כבר לא אותה מדינה שהיינו", תקף גבאי.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין קבע כי כשר בממשלה גבאי חייב ליישר קו עם מדיניות הממשלה התומכת במתווה הגז כפי שהוא, ואסור לשר להגנת הסביבה להופיע בוועדה הכלכלה ולצאת נגד מדיניות הממשלה.

"לצערי עצם ההשתתפות שלי הפכה לאירוע", אמר גבאי בוועדה. ''המידע שברשותי שייך לציבור ולכן הגעתי. גם היועמ"ש חושב שחובתי להגיע אבל הסביר לי מה הכללים. אלה כללים אנטי דמוקרטיים שצריך לתקן אותם אבל אני מאמין בשלטון החוק ואצמד להנחיות של היועץ המשפטי".

השר גבאי תקף ישירות את מתווה הגז שאישרה הממשלה שבה הוא חבר. "יש פה מצב הזוי שבו מדינה שיש לה מספיק גז טבעי משתמשת בפחם מזהם ומיובא בשביל לייצר חשמל. נפעיל את הסמכויות המשרדיות שלנו לשנות את זה.

''בתחום הגז, בשונה מתחום התקשורת שאני מכיר, בגלל שמדובר בתעשייה צעירה בישראל, התחושה שלי היתה שכל מה שאני שומע הוא מה שחברות הגז אומרות".

גבאי טען כי ישראל זקוקה לצינור גז נוסף והמחיש זאת באמצעות מקרה שאירע בתקופתו כמנכ''ל בזק. "היו לנו סיבים אופטיים שעולים לירושלים. לילה אחד בא חזיר ואכל את אחד מהם ולמחרת טרקטור קרע בטעות את השני. מדינה כמו ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להיות עם שני צינורות. צריך יותר".