הרב אוריאל מלכה ז"ל  ואורטל
הרב אוריאל מלכה ז"ל ואורטלמשפחת מלכה

אורטל מלכה איבדה את בעלה הרב אוריאל מלכה ז''ל באסון השריפה בכרמל, שבו נספו 44 בני אדם, 38 מהם היו באוטובוס הסוהרים ו-6 נוספים (3 כבאים ו-3 שוטרים) שניסו להציל את נוסעיו.

שבעה חודשים אחרי האסון, אורטל ילדה את בתם השישית אוריה שנקראה על שם בעלה. מאז עברו חמש שנים, והיא לא נחה לרגע ומתוך ביתה שבקרני שומרון היא מפיצה אור לסביבה.

"קראתי לה אוריה כדי להזכיר את אוריאל בהיבט החיובי, של האור, אור ה'. את השמחה על המתנה הגדולה הזאת, כי זה המקום בדיוק שאוריאל היה בו, להאיר פנים לאנשים, אנרגיות חיוביות בכל הרבדים, ואין יותר משהו חזק להנציח, מאשר שם".

בשיחה עם ערוץ 7 מספרת אורטל כי משפחתה נכנסת בקרוב לבית הקבע שלה. "זכינו לקהילה תומכת, למוסדות חינוך נפלאים ואוטוטו אנחנו נכנסים לבית הקבע. המשפחות שלנו רצו שנתקרב אליהן למרכז, אבל כאן יש לנו קהילה וזה חשוב מאוד. אנחנו מנסים כמה שיותר להנציח את אוריאל בחיים שלנו, שהבית ימשיך להיות בית של תורה, חינוך, אמונה והשקפה והכל מתוך שמחה, זה היה אוריאל.

"יש לפעמים שאלות באמונה גם על רקע האסון, למה הוא היה צריך ללכת? למה לא מישהו אחר? אבל יש לנו שיח מאוד פתוח עם הילדים", היא אומרת.

לצד גידול הילדים, אורטל עובדת כמורה לאנגלית, מאמצת את שבט ציון בסניף בני עקיבא ומקימה גרעין לנוער ביישוב, "החלטנו להיות משפחה מאמצת של שבט ציון בבני עקיבא, זאת הדרך שלנו להנציח את אוריאל.

"אני מדברת עם בני הנוער על השקפה, אמונה ועניינים שבינו לבינה. אנחנו עכשיו מקימים גרעין לנוער שיקרא על שם אוריאל, לאותם אלה שלא נכנסים להדרכה, שיהיו להם שנתיים של הגשמה קהילתית בתוך קרני שומרון, זאת הדרך של אוריאל להפיץ אור ושמחה".