יעלון בוושינגטון
יעלון בוושינגטוןצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, המבקר בארצות הברית, נפגש אמש (חמישי) עם יושב ראש ועדת השירותים המזוינים בסנאט, הסנאטור ג'ון מקיין ועם הסנאטור ג'ק ריד, ולאחר מכן נועד עם חברי ועדת החוץ בסנאט, בהם הסנאטורים בוב קרוקר, בן קרדין וחברים נוספים בוועדה.

במהלך המפגשים סקר שר הביטחון יעלון בפני מארחיו את המצב במזרח התיכון, ואמר: "תעשיית הנשק של אירן היא רצינית מאוד ומתקדמת מאוד, והיא לא מפסיקה לנסות לפתח אמצעי לחימה מתקדמים המאיימים לא רק על ישראל אלא על מדינות האזור ואף מעבר לו.

"עתה, בזכות הכסף הרב שיתחיל לזרום אליה לאחר הסרת הסנקציות, היא תייצר הרבה יותר נשק איכותי, תרכוש מערכות נשק מתקדמות ותחמש את ארגוני הטרור באזור, בדגש על חיזבאללה, חמאס וג'יהאד אסלאמי פלסטיני''.

לדברי יעלון אירן פועלת ללא הפסקה לחמש את חיזבאללה באמצעי לחימה מתקדמים. ''בעזה יש תעשיית נשק מקומית המייצרת רקטות, כטב"מים ואמצעי לחימה נוספים, והיא מתבססת על ידע והדרכה אירניים.

"המשטר בטהראן לא ישנה את האידיאולוגיה שלו ולא יזנח את שאיפותיו", הדגיש שר הביטחון. ''אחת מהן היא להמשיל ולנסות לפגוע במדינת ישראל במגוון דרכים, בעיקר באמצעות טרור. אנחנו לא מאפשרים, למשל, לפתוח חזית טרור נגדנו מרמת הגולן, וכשצריך אנחנו גם פועלים כדי לסכל כוונות שכאלו''.

יעלון הזהיר כי "אירן וגרורותיה תהיינה חזקות יותר בשנים הקרובות, ויש לכך משמעות גדולה מבחינת שמירת הפער האיכותי של ישראל ממדינות האזור.

''גם ראש הממשלה נתניהו וגם אני שוחחנו על כך עם הנשיא אובמה ועם מזכיר ההגנה קרטר בביקורינו האחרונים בארצות הברית, והשיחות היו עמוקות מאוד וטובות מאוד. ישנה הבנה גדולה לצרכים הביטחוניים המיוחדים של ישראל נוכח השינויים המשמעותיים המתרחשים באזור, ואנחנו מעריכים ומוקירים את המחויבות האמריקנית  לביטחונה של מדינת ישראל", הוסיף.