היכל הפיס ארנה. נבנה בסמוך לאצטדיון הכדורגל
היכל הפיס ארנה. נבנה בסמוך לאצטדיון הכדורגלצילום: פלאש 90

ירושלים לובשת ספורט, האוהדים והתושבים עשויים לשלם את המחיר. בדומה לערים הגדולות בישראל, גם לעיר ירושלים ישנן נציגות בכירות בענף הכדורגל וענף הכדורסל, אך בשונה מיתר הערים האחרות, האוהדים של שתי הקבוצות הללו ותושבי ירושלים בפרט, משלמים מעת לעת מחיר יקר על כך.

לפני שנה נחנך בירושלים אולם הכדורסל החדיש והמפואר, שהחליף את אולם מלחה הישן, אולמה הביתי של קבוצת הכדורסל הבכירה של העיר, הפועל ירושלים, היכל הפיס ארנה. האולם הירושלמי החדיש נבנה בסמוך לאצטדיון הכדורגל הוותיק שבעיר, המארח את משחקיהן של הפועל ירושלים המשחקת בליגה הלאומית ובית"ר ירושלים המשחקת בליגת העל שבכדורגל.

בעירייה אומרים כי בניית היכל הכדורסל בסמוך לאצטדיון הכדורגל נבנה מתוך מחשבה מוקדמת ומתוך רצון ליצור במקום היכל ספורט, הכולל גם מגרשי טניס, והכל במטרה להוות את מרכז הספורט הירושלמי. 

הרעיון מבורך ויפה, אך נראה שבעיריית ירושלים לא לקחו את הכל בחשבון. הן משחקי הכדורגל והן משחקי הכדורסל מתקיימים ברבות המקרים באותם הימים. לעיתים קרובות מתנגשים שני הענפים באותם הימים, אך בעוד שבערים השונות התנגשות המשחקים הללו מביאה פעמים ספורות לבעיה עבור קהל האוהדים שלהן, בירושלים התנגשות זו מביאה לכעסים רבים, מתחים ופקקים גדולים במיוחד סביב האולם והאצטדיון.

הערב (ראשון), תארח קבוצת הכדורסל הבכירה של ירושלים, קבוצת הפועל ירושלים, את העולה החדשה לליגת העל הבכירה, מכבי קריית גת. המשחק שיחל בשעה 19:00 עתיד להסתיים בסמוך לשריקת הפתיחה במשחקה של בית"ר ירושלים, הנציגה הבכירה בענף הכדורגל, משחק שיתקיים בסמוך להיכל הכדורסל, באצטדיון טדי.

משחקה של בית"ר אמנם יחל בשעה מאוחרת מזו של קבוצת הכדורסל של העיר, אך רבבות אוהדים צפויים להגיע מוקדם לסביבת אצטדיון הכדורגל, ובקרבת האזור צפויים להתרחש פקקים גדולים ועומסי תנועה רבים. תוסיפו לכך את כניסת חג החנוכה ואת הקרבה של קניון מלחה ותקבלו חוויה לא נעימה במיוחד עבור תושבים ואוהדים רבים.