דיון סוער התקיים היום בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בנושא משבר הביטוח הסיעודי הקבוצתי. הדיון התקיים לבקשת חברי הכנסת שמולי, בן צור, אלהרר, קיש, פולקמן, סעדי, לוי-אבקסיס ומקלב.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, אמר בדיון, "אנחנו כמעט על סף אסון. ביטול הביטוח נעשה בצורה פזיזה על ידי אגף הביטוח ושוק ההון . אנשים מבוגרים שילמו כספים כל חייהם לביטוחים הסיעודיים ולפתע פתאום הם מתבשרים שהכל 'כאלם פאדי"' יש לקבל החלטה רדיקלית תוך ימים ספורים ולהקפיא לפחות לשנה הקרובה את אי חידוש הביטוחים הסיעודיים הקולקטיביים. במקביל יתקיימו דיונים במשרד האוצר וכאן בוועדה לבחינת פתרונות חלופיים".

הממונה על אגף הביטוח ושוק ההון במשרד האוצר, דורית סלינגר, ציינה מנגד, "אנחנו בהקפאה כבר שנתיים וחצי, מה עוד יכול להתחולל? המתווה שאנחנו הצענו נותן פתרון לבני 60 ומעלה שנפלטו או ייפלטו מהביטוחים הקולקטיביים: להצטרף לקולקטיב הגדול של קופת חולים, שאין בו ריסק ושאנחנו דואגים לכך שיהיה יציב. אני לא מכירה מתווה טוב יותר. אין כאן פתרונות קסם. זה עוול להמשיך ולשווק את המוצר כפי שהוא היום. פניתי ללב הרחום של חברות הביטוח, לאפשר פתרונות נוספים, אך לא קיבלתי מענה. שר האוצר ביקש לבחון את כל האופציות הקיימות ונקיים את הבדיקה הזאת".

יו"ר ההסתדרות החדשה, אבי ניסנקורן,  אמר בדיון "סליחה על הביטוי, אבל המתווה החדש הוא פתרון מחורבן. אגף שוק ההון נהג ברגל גסה ואינו נותן להאריך ביטוחים קיימים. גם תקופת האכשרה ארוכה, וכל האחריות מושתת על הסיעודיים עצמם. אם לא יהיה פתרון עד יום רביעי, נכריז על סכסוך עבודה כללי במשק".

יו"ר הסתדרות הרופאים, ד"ר ליאוניד אידלמן, הודיע כי הרופאים יכריזו אף הם על סכסוך עבודה בעניין. "נצא לרחובות", אמר. חברי הכנסת רועי פולקמן ואוסאמה סעדי תהו בתגובה: "איפה היתה ההסתדרות כל השנים האלה?".

ח"כ איציק שמולי פרץ בבכי כשסיפר על סבתו הסיעודית: "סבתא סעידה לא ידעה מה זה אקטואריה. היא רק ביקשה לא ליפול על המשפחה. עשרים שנה היא שילמה לביטוח הסיעודי, חודש בחודשו, וברגע האמת, חברת הביטוח לא היתה שם. זאת הונאה בחסות המדינה. נכון שבאותיות הקטנות היה כתוב שהביטוח מוגבל למספר שנים, אבל איך תסבירו שמיליון ומאתיים אלף איש נפלו בזה? בלתי מתקבל על הדעת שחברות הביטוח לא יכניסו את היד לכיס. הן לא מפסידות כסף, הן רק רוצות להרוויח עוד".

גם הגמלאית רחל עזריה מעמותת "כן לזקן" פרצה בבכי: "גם כך גמלאים נאלצים לחיות מ-3,000 ש"ח בחודש. מה יהיה עלינו עכשיו? כל יום מתים אנשים זקנים, אולי זה הפתרון אליו שואפים?".

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס תקפה את האוצר, "היתה כאן רשלנות פושעת וחוסר תום לב. יש לפצות את אלה שנפלטו", ח"כ סופה לנדבר טענה גם כן, "חברות הביטוח ביצעו שוד לאומי תחת עיניה הפקוחות של המדינה", ח"כ נחמן שי קרא "להקים ועדת חקירה ממלכתית".