חוזר אל תפקיד השר. נפתלי בנט
חוזר אל תפקיד השר. נפתלי בנטצילום: מרק ישראל סלם. פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) את בקשת הממשלה לצרף מחדש את ח"כ נפתלי בנט כשר בממשלה, ולמנותו לתפקידיו הקודמים: שר החינוך והשר לענייני תפוצות.

כזכור, השר בנט התפטר בשבוע שעבר מן הממשלה, על מנת להפעיל את החוק הנורבגי ובכך לחזור לכהן כחבר כנסת לאחר התפטרותו של ח"כ ינון מגל.

לאורך הדיון הלינו חברי הכנסת מן האופוזיציה על החלטת ועדת הכנסת להמשיך את דיוני המליאה מעבר לשעה ארבע אחר הצהריים, כפי שנקבע מראש.

בשלב מסוים החליטו חברי האופוזיציה להסיר את כל בקשות הדיבור, לעזוב את המליאה ולהחרים את ההצבעה. 

בעקבות כך, לאחר הצבעה שמית תמכו בבקשה 28 ח"כים ללא מתנגדים והבקשה אושרה. מיד לאחר מכן הצהיר השר בנט אמונים והושבע מחדש לתפקידו.

בדיון עצמו, תקפו הח"כים מהאופוזיציה את המהלך בחריפות. ח"כ אראל מרגלית תהה מה מטרת הצעד של מינוי בנט מחדש. "אם רציתם ששרי הממשלה יצאו מהכנסת כדי שהיא תקבל יותר תשומת לב, זו עמדה אבל עכשיו אתם חוזרים בכם. מה נערים שגדלים פה צריכים להבין לגבי המשילות של ממשלת ישראל? לא ברור לא מובן ורע".

ח"כ יעל גרמן הוסיפה גם לתקוף את העברת החוק הנורבגי. "אני זוכרת שהסברתי לחברי הקואליציה עד כמה החוק הנורבגי לא במקומו ולמרות כל חוות הדעת הממשלה העבירה אותו".

"היום ברור מעל לכל ספק שהחוק עבר רק בשביל שולי מועלם. זה עוד צעד של הממשלה שמבזה את הכנסת. אנחנו רוצים שתהיה לנו כנסת שאחר כך הציבור ישמור עליהם או שהציבור יגיד שכנסת כזו שרגע אחד מחוקקת חוק ורגע אחרי מבטלת אותו, עם כנסת כזו אנחנו לא נקשיב לחוק", דברי ח"כ גרמן.