הנשיא ראובן ריבלין
הנשיא ראובן ריבליןצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה יצא לפנות בוקר (שלישי) לביקור מיוחד בוושינגטון וניו יורק במהלכו הוא עתיד להיוועד עם הנשיא אובמה.

בטרם המראתו אמר הנשיא כי "אלו ימים של חוסר יציבות אזורי ושל מציאות ביטחונית לא פשוטה בישראל, בכוונתי לדון עם הנשיא על אתגרים אלה, לצד המשך הדיון בערכים המשותפים שאנו חולקים, ערכי חירות ודמוקרטיה".

"אין לי ספק שמגוון המפגשים הצפוי לי בביקור זה ימשיך ויעמיק את ביצור היחסים בין האומות ויוסיף אור בימי החג, גם אם אנחנו רחוקים מירושלים", אמר ריבלין.

"את חג החנוכה תמיד העדפתי לבלות בחיק המשפחה ועם הנכדים, אבל אם הנסיבות הובילו אותנו לשהות במקום אחר, אני שמח שזה דווקא בארה״ב, לצד בת בריתנו הקרובה והאיתנה".

"הידידות בין ישראל וארצות הברית היא ביטוי של קשר עמוק מאוד. זהו קשר בין עם לעם ובין אומה לאומה ואני מתכוון להביע בפני הנשיא, בשם העם כולו, את ההערכה הישראלית לתמיכה הבלתי מתפשרת של ארצות הברית בישראל, בכל תקופה ובכל מצב", דברי הנשיא.

במהלך ביקורו עתיד הנשיא להיוועד עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, והוא  יהיה אורח הכבוד בהדלקת הנרות המסורתית בבית הלבן לכבוד החנוכה.

עוד עתיד הנשיא לקיים פגישות מדיניות עם בכירי הממשל האמריקני ולשאת דברים בפני מכון המחקר ברוקינגס. לקראת סיום ביקורו יקיים טקס הדלקת נרות חנוכה יחד עם שגרירים מרחבי העולם לאו"ם.

בטרם המריא שוחח הנשיא בטלפון עם ראש המוסד הנבחר יוסי כהן. הנשיא אחל לכהן הצלחה רבה ואמר: ״זכית בתפקיד שכל כך רצית ומעתה הצלחתך, הצלחת כולנו. אין לי ספק שפעילותך רבת השנים למען העם ובטחונו מגיעה לשיא בתפקיד זה".

"מוטלת עלייך, לצד ראשי ארגוני הביטחון והמודיעין שלנו, לבצר את בטחון ישראל ולחזק את עוצמתינו המודיעינית למען שלום אזרחינו. לך בכוחך זה, והבא את הארגון לפסגות חדשות בתחכום ובינה", אמר ריבלין לכהן.