מקימים מאחז בסבסטיה
מקימים מאחז בסבסטיהקותי בן דוד

ביום ראשון הקרוב, נר שמיני של חנוכה, יגיעו וותיקי ההתיישבות ומקימיה, לציין בטקס רשמי בחסות המועצה האזורית שומרון, 40 שנים להתיישבות בשומרון, ולעלייה ההיסטורית לסבסטיה.

הרב מנחם פליקס, מי שיחד עם חברו בני קצובר. זכה להיות ממקימי ההתיישבות, מגיע לאירוע ברגשות מעורבים. "אני מסתכל היום על הישובים. 40 שנה אחרי אותו רגע מכונן בו עלינו לסבסטיה וקיבלנו את הבשורה על הסכם קדום. ואני חייב לומר שזה מרחיב את הלב. לראות שעשית משהו. משהו פיזי, אמיתי. שאפשר לחוש אותו. אך הדרך לא תמה. יש המון מה לעשות בתחום ההתיישבות, הלגיטימציה של ההתיישבות, החלת החוק הישראלי על האזור".

לדבריו המהלך שהתחיל אז חייב להמשך גם היום, "בדיוק אז, אחרי נר שמיני, הגענו להסכם עם הממשלה ש-30 משפחות מחברי הגרעין, יכנסו לבסיס בקדום כמחנה זמני. ומבחינתנו זו הייתה אנחת רווחה עצומה, הנה הצלחנו להגיע להסכם שאזרחים נשארים בשומרון. אמנם במחנה צבאי, אבל מבחינתנו זה היה התחלת הישוב".

"ההיסטוריה הוכיחה שצדקנו. הממשלה חשבה שמדובר במחנה ארעי ושתוך כמה חודשים העסק יתפרק. אבל ההפך קרה והיום יש הרבה סיבות לשמוח, כשמ-30 משפחות יש ב"ה ביו"ש 400 אלף יהודים".

הרב פליקס מקווה שמפעל ההתיישבות, שנמצא תחת מתקפה, ימשיך לפרוח, "זה נכון שהשמאל מאוד ממוקד במאבק נגדנו, אבל הציבור המאמין ממשיך ללחום למען ארץ ישראל ומדובר בציבור גדול מאוד וזה נותן המון תקווה".