הרב רצון ערוסי נגד מערך הגיור
הרב רצון ערוסי נגד מערך הגיורצילום: אתר האינטרנט נצח ישראל

חבר מועצת הרבנות הראשית, ורבה של קרית אונו, הרב ד"ר רצון ערוסי, סבור שלצד אלה שמדברים על החשיבות בצורך לשמירה על הרוב היהודי בארץ, חשוב לזכור שללא שמירה על היהדות עצמה לא יהיה לרוב זה ערך.

"אני מאושר שרוצים שיהיה כאן רוב יהודי, אבל יש לי דאגה עמוקה, כי גם אם לא הייתה לנו יריבות עם הפלסטינים והיינו מקבלים את מדינת ישראל על מגש של כסף, הרי הבדרך שהמדינה מתנהלת - על חינוך שמושתת על החברה המערבית הדמוקרטית, השורשים היהודיים הולכים ומתמעטים".

לדברי הרב ערוסי, צעירים שאינם דתיים התרחקו מאוד מהערכים של דור המייסדים. "אתה רואה כרסום בחוק הנישואין והגירושין, אנשים לא רוצים להתחתן כדת משה וישראל. קם כאן דור צעיר שלא מכיר את יוסף,.הם רחוקים מדור המייסדים שהבינו את החשיבות בנישואין על פי היהדות"

הרב ערוסי סבור שדווקא בימי החנוכה חשוב לומר את הדברים, "בימי החנוכה היה כאן שלטון יווני ששלט בארצנו בעזרת תרבות נאורה. רצו לפתח כאן חברה נאורה וככה הריבונות היהודית ממילא הייתה מתמסמסת".

"אז קמו החשמונאים וקראו למרד צבאי ובסוף ניצחו מעטים את הרבים וחלשים את הגיבורים. בלעדי זה, חוט השדרה שלנו היה מתרופף. רבים מאחינו אוהבים את ימי החנוכה, אך גבורה יהודית אינה יכולה להתקיים ללא יהדות", אומר הרב.

"חשוב שבני דורנו שנאבקים כדי לשמור על ריבונותו, ידעו את החשיבות שתהיה כאן מדינה יהודית ולא רק מדינה של יהודים באופן טכני, אלא שיהיה גם מי שישמור על ערכיו וידע לשמור על היהדות", מסכם הרב ערוסי.